Dag 4 - do - Baker City

Verenigde Staten, Baker City

"There is a place in Oregon
and Baker is its name,
when mountains tall surround the land
all call out to its fame.
So if you want a place to live,
that is the very best,
just come to Baker and you'll be right in the Great Wild West".
Baker City is best een aardige stad, maar veel werkgelegenheid is er niet en de groei van de stad stagneert. Vroeger veel mijnbouw maar nu voornamelijk landbouw en toerisme.
In de omgeving werd veel goud gevonden en in de US Bank ligt nog een goldnugget van 2 1/2 kg te glimmen (zie foto).
De stad wordt omgeven door bergen waar vele mooie routes zijn te rijden maar dat gaan wij niet doen. Wij krijgen nog veel van dit soort landschappen voor de wielen, dus wij gebruiken deze dag om rustig door het stadje te slenteren en het Baker Heritage Museum (bij ons een soort Oudheidkamer) te bezichtigen.
Gelukkig is het niet zo warm als gisteren want anders is wandelen meer een lijdensweg.
Rustig is het hier niet want de Hells Canyon Motorcycle Rally staat komend weekend voor de deur.
Dit betekent dat vandaag al een deel van de verwachte 5000 motoren de stad zal binnen rollen, motoren nemen het over van de "cowbows".
Er staat al een aantal van die machines in Main Street te glimmen en de eigenaars springen er als trotse macho's omheen. Zoiets hebben wij al eens eerder in Memphis gezien en het is best indrukwekkend.
Verder natuurlijk ook veel leer, tattoos, bier, vrouwen, rock & roll en niet te vergeten, veel motorgeronk. Wij vinden het vooral herrie, veel herrie :-)
Allemaal leuk en aardig maar het betent wel dat wij het niet hoeven te proberen om ergens in Main Street wat te eten.
Wij gaan naar Haines Steakhouse, 10 minuten rijden buiten de stad. Een kippie gegeten, weer eens wat anders dan Klaartje Koe.
Na het eten terug naar Main Street en dompelen wij ons een beetje onder in de motorfietsensfeer.

Voor ons geen motorgeronk, heel rustig hier en prachtig weer. Vanmorgen koffie met "the family" op het terras van het Verschil. Groetjes!!

Corrie 2015-07-10 08:21:38

Een leuke plaats voor Van Kralingen! groeten.

Teun Lageweg 2015-07-10 10:14:42

Hele fijne vakantie en geniet ervan.Ik heb een mail naar jullie huisadres gestuurd dan ben je een beetje op de hoogte van ons wel en wee.

Len Jansen 2015-07-10 12:22:45

Overal de vlag, leuk om te zien.