Onderhandelingen

Indonesië, Bali

Het is weer schitterend weer en wij hebben vandaag geen bijzondere activiteiten op het programma staan. Wel hebben wij een afspraak met iemand van het Inna Sindhu Beach Hotel om een offerte te laten maken voor de volgende overwintering.
Nu wij toch hier zijn, kunnen wij maar beter de nodige informatie binnen halen en wat locaties zelf bekijken. Wij zijn best tevreden met ons appartement maar je moet altijd om je heen blijven kijken.
Bovendien zijn er toch meer kapers op de kust dan je zou denken. Komt bij dat het niet onze natuur is om alles op het laatste moment te regelen, zeker wanneer je min of meer al zeker weet dat een volgende overwintering er dik in zit.

De Deense dames zijn vanmorgen heel vroeg vertrokken, en er heerst nu een relatieve rust op de kampong. Het schijnt dat er zaterdag een nieuwe groep komt en daar zijn wij nu bij voorbaat niet zo blij mee. Wij zien wel.

Op het strand één en al rust, behalve dan een regelmatig overvliegende, gemotoriseerde paraglider en een voorbij zoemende drone. Wat die drone aan het doen is, weet ik niet, mooie, strakke vrouwen liggen er in ieder geval niet.
Wij eten wat meloen en bananen teneinde de darmen rustig te houden cq tot rust te laten komen. Een noodstop op het hier aanwezige openbare toilet gun je niemand. Maar ja, soms moet het.

Het gesprek op Inna Sindhu Beach verloopt moeizaam. Er is een kamerprijs aangeboden en je kunt praten als Brugman, er zit geen beweging in. Er zijn voor de winter 2018 bovendien alleen kamers vrij met een douche in het ligbad. Wij vinden dat reuze onhandig en bovendien gevaarlijk. Dat gaan wij dus zowiezo niet doen.
Wij begrijpen dat Japanners juist graag een ligbad hebben, dus die kruipen graag in dat rijtje kamers. Mensen die weten hoe ik over Japanse reizigers denk, weten nu genoeg.
Onze Balinese gastvrouw beantwoord nauwelijks onze vragen, het blijft behoorlijk vaag en wij lopen dan ook met een onbevredigend gevoel de deur uit.
Het schijnt bij de hotels hier normaal te zijn dat zij bij een lage bezetting eerder de kamerprijs verhogen dan te verlagen. De redenatie is dat zij dan dezelfde inkomsten hebben bij minder gasten, een simpele gedachte maar op lange termijn niet zo slim, zo hou je geen gasten over.
Morgen verder op hoteljacht.
Biertje er in en de frustratie neemt al weer af. Tafeltje aan het strand reserveren bij Luthus en vervolgens lekker eten, ach, waar maken wij ons eigenlijk druk over.

Schiedam 13 graden, half bewolkt, komt de lente er aan? liever dan de Elfstedentocht! Het is heerlijk om je druk te maken om minder belangrijke dingen, zogezegd luxe problemen. Fijn dat jullie deense bloempjes weg zijn. Bea kijkt waarschijnlijk om 2 redenen opgelucht toen ze de ladies verliet. Succes met jullie hoteljacht en een aparte douche is inderdaad veel veiliger en handiger. Geniet nog maar lekker van het mooie weer en het bijzondere leven daar.

Nel en Arij 2017-02-24 15:40:26

Ik wist niet dat die sportvissers van de arbo een helm moesten dragen, het is zeker bloedlink met dat rondvliegend lood. Jullie hebben de deense dames uitgezwaaid begrijp ik.(lekker rustig voorlopig) Dus het gaat volgendjaar misschien toch nog een andere lokatie worden, als je dat kasteeltje kan vinden natuurlijk, met die zeer aparte douche.