Blauw

Indonesië, Bali

Blauw is de zee en blauw is de hemel.
Gelukkig zijn wij vroeg wakker om er een lange, mooie dag van te maken.
Het wordt een gewone stranddag.
Gelukkig hebben de Australiërs het gisteravond niet te laat gemaakt. De heren en gillende keukenmeiden hebben zich "tijdig" in hun bungalows teruggetrokken voor andere bezigheden.
Deze lieden begeven zich al met het ontbijt richting bar om bier te halen. Bar nog gesloten, dus dan maar bier in het restaurant bestellen. Dat krijgen zij toch niet, valt niet tegen.

Bea is gelukkig snel hersteld van haar dip gisteravond. Ijskoffie staat vanaf nu niet meer bij haar op het menu.
Vandaag een aantal bekenden (Jan en Loes de Gier) van vorig jaar van Taman Agung tegen het lijf gelopen. Wij zitten zo te beppen dat ons reguliere koffie-uurtje aardig uitloopt, maar gezelligheid kent geen tijd.
Zij tippen ons ook het restaurant Manu Sedana in Sanur.
Dit is een restaurant dat is opgezet, en wordt gerund door een wijk, en de verdiensten komen ook helemaal ten goede van de wijk. Zo zijn er wel meer van dit soort warungs in Sanur te vinden, en naar ik aanneem in andere plaatsen.

Voor de lunch pakken wij onze "fietsen" uit de stalling. Wij willen gaan lunchen bij de warung bij de crematieplaats. De mensen die dat tentje runnen, zijn zo aardig, dus daar willen wij nog wel een keer voor op de fiets springen. Helaas loopt ook deze poging op niets uit. Voor de tweede keer staat wij voor een gesloten rolluik.
Het was overigens toch niet gelukt, want er is een crematie gaande. Het is hier dan véél te druk. Bovendien hebben wij er geen behoefte meer aan om dit tafreel te aanschouwen.

Terug. Dan maar naar warenhuis Hardy's. De rum is op en die is nodig voor de avondborrel. Wij lunchen daar dan ook maar, hoewel het daar niet bepaald gezellig zitten is.

Verder gebeurt er niet veel. Een beetje zonnen en zwemmen, dat is het.
Wij zijn net op de kamer of er barst een tropische hoosbui los. Een gordijn van water. Het duurt een half uurtje.

De taxi xhauffeur die wij later op de avond hebben om ons terug te brengen van het restaurant naar het hotel, vertelt bij het afrekenen dat wij zijn eerste rit waren deze avond. Dat heb ik wel eens eerder gehoord van een taxi-chauffeur. Nog één keer en ik geloof dit helemaal niet meer.

Het weer van vandaag: 31 grC - een aardige landwind - voornamelijk droog - eind van de middag en 's avonds wat buitjes.

Schiedam, zondagochtend, ontbijtje koffie de weekend krant en niet te vergeten de Olympische winterspelen. Prachtig weer een zonnetje, niet te veel wind, maar ja de temperatuur slechts 4oC. je kunt ook niet alles mee hebben. Van die Australiërs gaan jullie nog veel plezier beleven, als eerder gezegd, je kunt niet altijd alles mee hebben! Veel plezier.