Opblaaseenden

Indonesië, Bali

Het zonnetje staat hoog aan de hemel, zondag en het strand is dus druk bevolkt met lokale mensen. Normaliter kunnen zij het weer op korte termijn beter voorspellen dan
menig meteoroloog, dus alle ingrediënten voor een fraaie dag zijn aanwezig.
Wij zijn onze badmeesters dankbaar dat zij iedere dag zorgen voor de diverse dienstverleningen zodat wij snel plaats kunnen nemen op onze strandbedjes. Ik plaats de heren daarom in ons "smoelenboek".

Wij zitten nu tegen een berg gele opblaaseenden aan te kijken. Er is niet zoveel handel dus die stapel zal de hele dag wel in ons gezichtsveld staan.
Er komt een man voorbij met een paardestaart die zowat op de grond hangt, voor een groot deel vervilt(zie foto). Aardige vent die wij regelmatig op zijn scootertje zien rijden, samen met zijn hondje die over het stuur meekijkt. Ook niet te beroerd om samen met zijn hondje te poseren voor een foto.

De dag speelt zich in alle rust af. Voor enige inspannende activiteit is het te warm en te benauwd. Wij hobbelen met een gang van 1 km per uur door het zand naar ons koffie- en lunchadres en weer terug. Je moet ervoor zorgen geen zweetdruppel op het voorhoofd te laten verschijnen, want je loopt anders kans op overmatig vocht- en zoutverlies.

Verder links en rechts wat praten over vakantie-ervaringen, wereld- en landelijke problemen, ziektes en pijntjes, enfin het bekende gekeuvel.

Vanavond gaan wij weer met Els en Herman eten in de eenvoudige warung Ibu Resi, gewoonlijk goed eten maar vorige week was het niet zo best. In de herkansing dus. Parapluie mee, want ondanks de nog steeds wolkenloze hemel kunnen donder en bliksem hier plotseling toeslaan. Els is gelukkig weer een beetje hersteld van wat darmproblemen.
Het eten is ouderwets lekker dus deze warung blijft op ons lijstje.

Wij lopen nog wat over de avondmarkt waar veel toeristen bij de stalletjes zitten te eten. Nog steeds hebben wij een drempel om daar aan te schuiven. Bovendien zit je daar verre van comfortabel op meestal plastic krukjes.
Nog even kijken in een souveniershop en dan de dagsluiting met ijs en koffie op het strand.
Tot slot op de kamer nog een slaapmutsje middels een whisky, die in onze afwezigheid gelukkig niet in water is verandert.😁

Weeroverzicht vandaag: 31 gr, droog met geen enkele spetter regen, in de middag een lekker zeewindje, windkracht 3

Huishoudelijke mededeling voor de meelezers/volgers:
Zodra er door ons iets op Pindat is geplaatst, krijgen aangemelde volgers een email. Komt die echter niet in de inbox, dan zou die in SPAM kunnen staan. Verslagen kunnen ook via de website van Pindat worden benaderd, zoeken naar Beaenleoopreis. Onderaan de dagverslagen kan men een emailadres invullen cq aanmelden als volger. Je kunt ook een oude email open, en van daaruit doorbladeren naar het nieuwste verslag.

Fijn dat jullie zulk goed en vooral droog weer hebben. Hier is het ca. 11Cellsius veel wind en het gaat net regenen op onze schone net gezeemde ramen. Menghormat

Nel en Arij 2018-01-29 16:16:45

Eindelijk dan toch een hele ďag lekker op het strand, zonder gedonder. Maarja wat die opblaaseenden betreft, is toch niet zo moeilijk. Opkopen die hele hap, heb je je vrije uitzicht weer terug (moet toch kunnen voor zo'n rijke hollander, is iedereen gelukkig) Maar dan moeten jullie misschien voortaan toch bij zo'n kraampje eten, toch ook wel weer een risico. Dan toch maar die opblaaseenden voor je neus. Hebben jullie Els dan niet het recept bier en cola aangeraden, beetje jammer. (Eet smakelijk) Groetjes