Onbestendig

Indonesië, Denpasar

Wij vrezen dat het weerbeeld voor de komende week gedomineerd gaat worden door veel nattigheid. De weersvoorspellingen hebben niet zoveel positieve uurtjes voor ons in petto.
Afwachten maar, en doorgaan met datgene waar wij mee bezig zijn, relaxen.

Het eerste jaar dat wij hier waren, vier jaar geleden, zag je overal extra bewaking en veiligheidscontroles maar daar is werkelijk helemaal niets meer van over. Van terreurdreiging is niets te merken, gelukkig maar.
De banken worden nog wel bewaakt, al is het maar om bijv. Bulgaren, ja ook hier, buiten de deur te houden.Een paar weken terug is hier zo'n groep aangehouden. Zij bleken meerdere geldautomaten te hebben gemanipuleerd. In Indonesie kan je beter maar niet in handen van politie en justitie vallen. Hier leggen ze geen taakstraffen op.
De bank tegenover Taman Agung, waar wij in 2017 een appartement huurden, blijkt een bewaker met goed geheugen te hebben. Wij werden hartelijk door hem begroet, leuk. Nadeel is wel dat je dan blijkbaar opvallend veel keer, geld hebt opgenomen.

Wij zijn onderweg met de gehuurde fietsen. Er zijn meer tentjes waar je lekkere koffie kunt kopen oa bij Smorgas. Dit is vlakbij Hardys, het warenhuis van Sanur. Wij kopen wat klein spul en wippen ook nog even langs bij de nieuwe souveniersshop van Marjon en Robert (van hen huurden wij het appartement in 2017).
Ondertussen daalt er de nodige vochtigheid uit de hemel en wij besluiten snel weer terug te gaan naar onze handdoeken op het strand. Die waren gelukkig inmiddels drooggesteld door E & H.

Nadat even de stroom was uitgevallen (oorzaak= zie foto), kregen wij halverwege de middag dan eindelijk weer eens een tropische regenbui te verwerken. Twee druppels als waarschuwing en gelijk daar achteraan een waterval.
Vervolgens doen de dondergoden ook een duit in het zakje.
Inmiddels zijn wij een paar uur verder en het stortregent nu wel erg lang. In het restaurant waar wij zitten te eten, kun je elkaar nauwelijks verstaan van het regengekletter (gemeten met een app op 78 decibel), en veel zitplaatsen zitten in de drup.

Eenmaal weer bij onze kamer, staren wij tevreden de donkere, en vooral natte tuin in. Borreltje er bij. Heerlijk hoor, zo vanaf je overdekte terrasje.

Gegeten bij: Benno's
Weer: van onbestendig tot zeer nat - 29 grC

Misschien troost het jullie dat het hier vandaag sneeuwt en guur koud is. Zelfs een overdekt terrasje is nu niet aangenaam.

Dickie 2019-01-22 11:44:28

Kijk ondanks het afzien met een borrel erbij toch tevreden. Dat horen we graag.... Wij hebben hier dus geen borrel maarhoeven ook niet af te zien behalve een koude wind maar dan gaan we dus niet naar buiten. En bij de bank hier kent helemaal niemand ons want daar is het écht afzien met de prijzen hier .veel plezier daar en geniet er van!!!

Ellen en Jan 2019-01-22 12:15:21

Vandaag hier een flink pak sneeuw. Moest vanmorgen naar schilderles in Middelharnis en om daar te komen koste dat ons ( mijn schildervriendin reed gelukkig) een vol uur. Wij werden dus , veel te laat, met bewondering begroet. Twee oude dames en dan dat eind met die gladheid.... Maar goed, waren het stortbuien zoals bij jullie, dan hadden we er ook door gegaan en waren we ook pas laat gearriveerd. Bij thuiskomst is de tuin een sprookje, dat nu weer wel..... Lfs. Truus

Truus Bechtum 2019-01-22 13:35:32

Die bewaker dacht hoogst waarschijnlijk, daar komt weer een stukje salaris binnen. En wat op bali natuurlijk het voordeel blijft, ondanks de regen blijft het lekker warm. En dan is op je kamer lezen met een lekkere borrel ook geen straf. Net nog met wim gebiljart (met een wijntje) uitslag wim 59, jaap 95 het ging lekker. Tot horens. Groetjes