Zorgeloos

Indonesië, Bali

Het is weer zo'n dag waarover weinig valt te verhalen, en er zullen er nog wel meer volgen.
Voordat je het in de gaten hebt, vul je de dag met min of vaste rituelen.
Aan dat lijstje is nu de gang naar de bakker voor vers gebakken brood toegevoegd.
Bread Basket is blijkbaar een populaire bakker want wij horen mensen vertellen dat zij daar al om 07.00u naar toe gaan. Dat gaan wij dus niet doen, dan maar een keer mistasten. Voordeel is in ieder geval dat je 2 × 3 minuten fietsend in beweging bent.

Koffie met gebak dreigt ook al zo'n gewoonte te worden, gecombineerd met geld pinnen en het doen van de dagelijkse boodschapjes. Het kan allemaal vervelender, dus geen reden tot klagen.

Wij hebben kennis mogen maken met de huiskat, waarvan gezegd wordt dat hij heeft gefigureerd in een film van Jennifer Lopez die hier gedeeltelijk is opgenomen. Voor wat het waard is.
Dit beest is er duidelijk ééntje van het luie soort. We kletsen er maar een beetje tegen als hij op het terras zit. Nu maar hopen dat Bea géén pogingen gaat doen om òòk hèm Nederlandse woordjes te leren!

Nadat wij hier en daar nog wat te hebben bijgekletst met oude bekenden, gaan wij lunchen in een warung bij de crematieplaats. Gerookt vlees staat vandaag niet op het menu, maar wel simpele nasi en loempia's, een maagvullertje.

Het is vandaag warm en vochtig met af en toe een bui, loom weer, 28 grC dus aan de "frisse" kant voor Balinese begrippen.
Vanwege de dreiging van regen, laten wij de stalen rossen op stal en lopen naar een restaurant in de directe omgeving. Het is er stil en ongezellig. Nou ja, een soepje (soto ayam) naar binnen geslurpt en thuis aan de thee.
Wat lezen, dagboekje bijwerken, beetje napraten en dat was het dan voor vandaag. Helemaal niets bijzonders doen, heeft ook zijn charme.

Schiedam +2 gr. C. Blauwe hemel, mooi wandelweer. Hoe ver je ook bent, structuren raken we niet kwijt. Gewoon doorgaan met doen waar jullie zin in hebben. Tot morgen!