Alledaags

Indonesië, Sanur

Gisteravond moest ik de wekker zetten voor vanochtend, want Indhira van bureau Pelangi komt onze paspoorten terugbrengen, waarin onze visa voor nog eens 30 dagen. Al met al hebben wij 2 weken zonder paspoorten gezeten. Wij zijn blij dat ze weer in de kluis liggen.

Het leven komt hier weer langszaam op gang. De mannen van het tuinonderhoud zijn druk met het opruimen van afgevallen bladeren. Dat zijn er iedere dag nogal wat, het hele jaar door. Het lijkt op lopende band werk, er komt geen einde aan.
Links en rechts zie ik vanaf het strand de kranen voor de nieuwbouwprojekten alweer draaien.
Ook dat gaat door, maar daar zit wél een einde aan. Wij zijn benieuwd hoe dit alles er in de nabije toekomst uit gaat zien.

Boven ons hoofd ploegt een helicopter door het luchtruim. Deze wentelwiek, of door sommigen koffiemachine genoemd, komt nu voor de achtste keer voorbij. Onder de badgasten begint het speculeren over het doel van dit heen en weer vliegen. Mijn bijdrage dat enkele weken geleden een haai voor de kust is gesignaleert, komt niet bij iedereen serieus over, maar is het wel. Ik hoor sommigen twijfelen of zij nog wel het water in zullen gaan. Dan maar liever het zwembad, alhoewel ook daar haaien voorkomen, maar daar kan je het ventieltje uit trekken.

Het zwembad is volgens "de dames van mijn harem" gisteren geteisterd door Australiërs.
Zij zaten blijkbaar weer met flessen bier in de handen in het zwembad en maakten luidruchtige lol. Zij hebben deze reputatie dus na corona weer nieuw leven ingeblazen. Maat houden is voor velen van hen geen optie. Hotelpersoneel treedt hier nooit tegenop, dat durven Balinezen niet. Ik zou het overigens ook niet durven want ze zijn vaak breedgeschouderd en vol geschilderd met angstaanjagende tatoeages. De bijbehorende dames zijn overigens minstens zo nadrukkelijk aanwezig.

Het hotel-restaurant heeft tafels en stoelen op het strand gezet en de laatste dagen zie je hier wat meer mensen gebruik van maken voor oa het ontbijt. Hard loopt het allemaal niet.
Er is een jongste bediende geposteerd om klanten van dienst te zijn. Zo'n jongen of meisje staat zich daar uren te vervelen.
Wij zien een jongeman die blijkbaar interesse in het vak "barman" heeft. Uit pure verveling staat hij te jongleren met een fles. Hij heeft als oefenterrein 100m2 zand en 2 m2 steen tot zijn beschikking en ja hoor, hij kiest voor die 2m2 steen. Een klap, en de fles is geen fles meer. Hij was gelukkig al leeg. Uit medelijden heb ik maar geen foto gemaakt.

Aan het eind van de middag wordt het weer drukker op het strand. Niet omdat het een specifieke feestdag is, maar gewoon omdat het hier alle dagen feest is, figuurlijk gesproken natuurlijk. Wij zakken nog even onderuit bij warung Ibu Putu.

Gegeten bij warung Beringin Panti's

Het weer.
Vandaag: max. temperatuur: 31°C / half bewolkt/ vrijwel droog/ aardig wat wind.

Heerlijk toch zo lekker op je gemak je gang gaan, mooi weer geen haast en lekker strand, een drankje, een hapje. Helemaal goed zo🏊