Dag 21 - zo - van Deadwood naar Buffalo (Wyoming)

Verenigde Staten, Buffalo

De zondag beginnen wij gepast met een grafbezoek.
Iedereen die in zijn/haar jeugd de strip- of gewone boeken over Daniel Boone, Buffalo Bill, Kid Carson etc verslond, vindt het leuk om deze westernhelden in deze omgeving in allerlei vormen tegen te komen.
In Deadwood wordt onze aandacht getrokken door de graven van Wild Bill Hickok en Calamity Jane. De eerste foto bewijst het echter, "Calamity Jane isn't dead, she's alive!" (grapje).
Toch leuk dat wij dit meepakken nu wij er toch zijn; jammer is dat de saloon waar beiden veel kwamen, op deze zondagochtend gesloten is. Nog een fotootje van Main Street en dat sluiten wij dit hoofdstuk af.
Het is de warmste dag tot nu toe. Om 10.00u is het al 26 grC en dat loopt uiteindelijk op tot 32 grC., klef tropisch.
Zelfs in de auto met airco aan loopt het zweet van het lijf, maar liever dat dan regen en hagel.
Wij gaan richting ons volgende motel (Super 8) in Buffalo, maar plannen een behoorlijke omweg om een paar natuurlijke werkstukken te bekijken.
De "Spearfish Canyon Scenic Byway" blijkt meer dan de moeite waard om te rijden, zoals altijd weinig verkeer en een brede, goed onderhouden weg.
Aangezien je hier niet harder mag dan ca 50 km per uur, kan je ook als chauffeur rustig om je heen kijken. Hier en daar een watervalletje maakt het geheel af.
Devils Tower is de volgende stop van vandaag.
Nadat wij in Spearfish onze eet- en drankvoorraad aanvullen, koersen wij op dit natuurfenomeen af.
Het is een produkt van vulkanische activiteit en erosie, 264 mtr hoog en het heeft aan de voet een omtrek van ca 2 km.
Je ziet hem dus ruim tevoren in het landschap opdoemen.
Veel toerisme op deze zondag dus het is zoeken naar een parkeerplek. Gezien de tot 32 grC opgelopen temperatuur besluiten wij onder aan de voet van het uitstulpsel te blijven en niet de rondwandeling te maken, je moet je grenzen kennen.
Wij eten en drinken wat in de schaduw en zien veel mensen uitgewoond van de wandeling terug komen. Goede beslissing dus
Op naar Buffalo, weer 2 uren rijden, maar de omgeving maakt dat het geen energie lijkt te kosten.
Het landschap verandert langszaam van een glooiende, groene prairie in rotsachtig terrein, de bergen naderen weer.
Buffalo is maar een kleine stad met 4500 inwoners en ligt aan de voet van de Big Horn Mountains, waar wij morgen zullen zijn.
Naast ons hotel zien wij het Bozeman Steakhouse en daar blijken ze goed te kunnen koken, barbequen, roosteren, frituren, vul het maar in.
Bovendien zijn de porties zodanig dat net vodoende is.
Het zit mudvol met lokale mensen en zoals overal ter wereld, dan is de kwaiteit goed.
Terug op de kamer gaat alle apparatuur weer aan het infuus; 2 tablets, 2 e-readers, de TomTom en het fototoestel.
Wij hebben veel gemak van het meegenomen verlengsnoer met losse verloopstekker. Het lijkt een gedoe maar met al die apparaten is het anders moeilijk tegelijkertijd opladen.
Het was een geweldige reisdag, of zoals je hier heel vaak te pas en te onpas zeggen "it was awesome".

Devils Tower staat daar mooi te pronken! Nog Aliens tegen gekomen uit "Close Encounters of the Third Kind"?

Corrie 2015-07-27 08:05:14

Was een dag of tien op de camping dus had heel wat verslagen in te halen. Maar ik moet zeggen: wat een prachtige reis maken jullie weer. Geniet er nog maar lekker van!

Truus 2015-07-27 10:25:50

Het ziet er allemaal weer heel spannend en mooi uit. Een leuk verslag van onze vroegere filmhelden. Het weer is bij jullie in ieder geval beter, het is hier op het ogenblik knudde. Nog een heel fijn vervolg toegewenst. groetjes Jaap en Gerda