Dag 16-di-naar en verblijf in Willemstad / Curacao

, Willemstad

Het verhaal is dat het binnenvaren van de haven van Willemstad spectaculair is omdat het schip er zodanig moet invaren dat het lijkt alsof het hotel op de hoek wordt binnen gevaren. Dit houdt verband met de sterke stroming die hier staat. Jammer dat het al om 05.00u in de ochtend plaatsvindt in het pikkedonker.
Het schip moet onder de grote brug (Kon. Juliana Brug) door voor een ligplaats. Vanuit onze hut hebben wij zicht op de olie raffinaderij, dus dat had beter gekund.
Veel mensen worden weer in bussen geladen voor het maken van tours van enkele uren, wij lopen in 15 minuten naar het centrum van Willemstad.
Het centrum oogt vrolijk, kleurijk en schoon, wel volgeladen met toeristen. Helemaal niet zo chaotisch als de meeste andere plaatsen die wij tot nu toe hebben gezien. Nederlandse invloed....geld??
Wij bezoeken Fort Amsterdam met zijn kerkje, zitten op het terras langs de haven, bekijken de drijvende markt en lopen wat door de achteraf straatjes, vol met in vrolijke kleuren geschilderde huisjes.
De pontjes brug (Kon. Emma Brug) zien wij enkele keren open en dicht gaan, ook wel een bijzonder gezicht.
De grote cruise boten in de haven ogen spectaculair maar ontsieren het uitzicht op de stad en dat is eigenlijk overal zo waar ze in het centrum liggen.
Praten nog wat met enkele Nederlanders die hier wonen cq overwinteren maar na enkele uurtjes rondzwalken in 30 grC gaan wij weer terug naar het schip.
Wij zoeken een lekkere plek in de schaduw en nemen de relax stand weer in.
Tijdens het diner wordt Bea vanwege haar 65ste verjaardag toegezongen door de bediening en wordt er een heerlijke, maar te grote verjaardagstaart voor haar neus gezet; wij hebben net het toetje op en zitten al mudvol. Voor de beleefdheid nemen wij nog een paar hapjes van de taart; wij begrijpen dat het personeel voor verdere verorbering zorgdraagt.
Het schip verlaat in de loop van de avond Willemstad op weg naar Oranjestad op Aruba. Wij zijn benieuwd of wij Leen op de Eendracht nog gaan tegen komen, op zee of misschien aan wal.

Bea, gefeliciteerd met je verjaardag! Weer een mijlpaal bereikt. We hopen dat je samen met Leo nog lang mag genieten van het leven.

Atie en Jan 2014-02-05 08:21:21

Gefeliciteerd met je 65e verjaardag Bea! Ik heb wel zin in een taartje maar het is net iets te ver weg :-)) Oranjestad vandaag, toch wel bijzonder om daar jarig te zijn, maak er een gezellige dag van! Nog vele jaren! (ook namens Dick uit New York)

Corrie 2014-02-05 08:23:49

Bea, van harte gefeliciteerd met je alweer 65e verjaardag en nog veel plezier op jullie reis. groetjes.

Yvonne en Wim 2014-02-05 08:32:29

Bea gefeliciteerd met het behalen van de AOW leeftijd lekker die taart het ziet er leuk uit Willemstad leuk als je leen tegen komt nog fijne dagen en toeziens. Groeten

Johan en dien 2014-02-05 08:59:05

lang zal ze leven, lang zal ze leven, hiep hiep hoera... van harte gefeliciteerd Bea

wil en els 2014-02-05 09:20:14

Zingen kan ik (Evert) niet maar ik/wij willen je graag feliciteren met je verjaardag. Zeker met de wetenschap hoe het weer hier is moet je toch wel een voldaan gevoel hebben met de warmte daar. Wij zullen er vanavond een glas op heffen (misschien wel 2) en hopen dat je vandaag een heel fijn dag hebt en voorzichtig met al dat bier enz.

evert en riet 2014-02-05 09:36:50

Bea van harte gefeliciteerd met je 65e verjaardag, het taartje ziet er lekker uit. Natuurlijk ook Leo van harte gefelicilteerd!! Weer genoten van jullie leuke verslagen en foto's.ziet er allemaal heel gezellig uit.Uiteraard ook van Dick de hartelijke felicitatie. Gr. En relaxxxxx man!

Riek 2014-02-05 10:14:36

Toch wel leuk om je verjaardag in een soort Nederland te vieren.

leen Riedijk 2014-02-05 10:19:37

Bea, van harte gelukgewenst met je 65ste verjaardag! Wij wensen jullie nog vele gelukkige jaren toe. Bedankt voor de leuke verslagen: wij genieten ervan. Annie, Martine, René en Floortje

Martine 2014-02-05 10:40:41

Bea, proficiat met je 65e verjaardag, Nog veel fijne jaren met Leo en al je dierbaren. We volgen jullie reisverslag en krijgen zin ook zo iets te gaan doen liefs len en peter

len jansen 2014-02-05 13:03:14

Om te beginnen Bea gefeliciteerd met je 65e verjaardag!!!! En Leo jij ook uiteraard. Het is wel genieten, als wij het zo bekijken. Erg leuk dat jullie nu ook op Curacao hebben rondgelopen, waar ik 50 jaar geleden een jaar heb rondgehobbeld vanwege mijn miltaire dienst. Heel leuk om terug te zien. Wij hopen dat jullie nog veel zullen genieten. groetjes Jaap en Gerda.

Jaap en Gerda 2014-02-05 15:56:56

Bea gefeliciteerd met je 65e verjaardag. Neem namens ons een goed fles wijn bij het eten. De kosten horen wij wel. Een leuk verslag en wij zien dat jullie al aardig gewend raken aan jullie mede passagiers. Is de volgende cruise al geboekt? Bea en Leo nog veel plezier en kijk uit dat je niet over de rondslingerende rollators valt. Rene en Elly