Dokter Ari

Indonesië, Sanur

Om 08.00u uit de veren, zoals gebruikelijk. Ik zie dat er al wat zonnestralen door de bomen heen priemen. "Goed geslapen, mijn lief?" vraag ik Bea. Zij zal wel denken "wat is er nu weer aan de hand". Met mij niets, maar met Bea wel. "Slecht geslapen" is het antwoord. Bea's gezicht en nek is wat opgezwollen en zij heeft last van huidirritatie.

In de ontbijtzaal een verpleegkundige van de hier ook aanwezige OBI-groep raad gevraagd en vervolgens wordt er door haar man contact gezocht met de lokaal bekende dr.Ari. Dit alles voor de zekerheid, want het kan van alles zijn, is de gedachte.

Een uurtje later stappen, ipv dr. Ari , twee jongedames onze kamer binnen. Bea wordt bekeken, betast en bevoeld. Mij bekruipt even de gedachte om mij ook maar eens ziek te melden, maar die gedachte is nu ongepast.
De dames melden dat er niets ernstigs aan de hand is. Er zou sprake kunnen zijn van een huidirritatie, veroorzaakt door een combinatie van de invloed van uv-licht, droge en gevoelige huid, zonnebrand factor 50 en diverse andere experimentele smeersels.
Er worden een zalfje en enkele pilletjes voorgeschreven én direkt verstrekt. Zij hebben een koffer bij zich, een mobiele apotheek vol met geneesmiddelen in kleine verpakking.
Tevens wordt geadviseerd om een zonnebrand met lage beschermingsfactor te gaan gebruiken, blijkbaar beter voor een gevoelige huid.
Tot slot toveren de dames een mobiel pin-apparaat tevoorschijn en mogen wij 1,3 miljoen roepies afrekenen (€ 80 ). Even DSW bellen.
Nu maar hopen dat het allemaal niet voor niets is geweest.

Nog geen zandkorrel tussen de tenen gevoeld en het is alwéér koffietijd.
En wederom wordt het een gezellige praatsessie die vwb tijd ernstig uit de hand loopt.

Nu toch eindelijk tijd vrijgemaakt voor de onvermijdelijke aankoop van horloges.
De meest exclusieve merken worden aan het strand verkocht. Het is wel een kwestie van "handjeklap", maar dan koop je voor € 8 een kwaliteitshorloge, waaronder een Rolex. Nooit in mijn bezit gehad. Nu maar hopen dat de lokale onderwereld hem niet ziet. Hij gaat de kluis in.
Nog voor goed en wel in gebruik, valt een van de horlogebandjes verteerd uit elkaar. Het spul heeft hier waarschijnlijk al een paar jaar in opslag gelegen, wachtend op een argeloze koper.

De dag kabbelt naar een eind. Wij gaan niet te laat naar bed, want wij moeten morgenochtend al om 06.00 u in de lobby staan. Waarom? Dat vertel ik morgen 🤔

Het weer.
Vandaag: max. temperatuur: 30°C /half bewolkt/strandweer met zeebriesje.

Mooi verhaal Leo 😃 Ik hoop natuurlijk wel dat Bea waar voor haar geld krijgt en morgen fris en fruitig wakker wordt!

Corrie 2023-02-01 13:48:17

Bea voelt zich inmiddels alweer een stuk beter.