Acclimatiseren

Indonesië, Sanur

Wij komen de nacht redelijk goed door, slapen niet zo goed als normaal, maar reden tot klagen hebben wij niet. Het is hier 7 uur later dus de lijven moeten even wennen. Overigens ook aan de temperatuur van 30grC en de hoge vochtigheidsgraad.
De dag bestaat uit het pinnen van geld, het aanleggen van een kleine voorraad koele drankjes en het verkennen van de omgeving. Die omgeving kennen wij natuurlijk wel, maar in de covid tijd zal er het eea veranderd zijn.
Onderweg naar de bank komt een ons bekende dokter zwaaiend zijn praktijk uit. Niet dat wij ex-patienten van hem zijn, maar wij kennen hem van een paar "praatjes pot" een paar jaar terug. Erg leuk.
Wij zijn wel een grote oud-klant van de bank cq geldautomaat, maar die is niet zo aardig.
Slikt eerst een pas in en begint vervolgens 10 minuten te ratelen. "Dat komt omdat er net nieuwe biljetten in de automaat zitten, het komt goed", vertelt een hulpvaardige beveiliger. Langszaam verschijnen er angstige zweetdruppels op mijn voorhoofd, bang om mijn bankpas te zien sneuvelen. Maar gelukkig, uiteindelijk wordt de transactie afgebroken en wordt de bankpas uitgespuwed. De geldautomaat ernaast is wel servicegericht, dus wij kunnen nu naar de lokale slijter.
Na wat te hebben gedronken, wandelen wij terug naar ons hotel. Onderweg zien wij aardig wat winkeltjes en bars die gesloten zijn. Het schijnt te zijn dat banken na de covid periode niet scheutig meer zijn met kredieten, begrijpelijk maar het is mede de oorzaak dat bedrijfjes niet meer worden opgestart. Of zij, gezien het nog steeds lage aantal toeristen nu levensvatbaar zouden zijn, is de vraag.
Tijd voor ons middagdutje. Zo gezegd, zo gedaan.
Tussen "al deze activiteiten" door gaan wij natuurlijk buurten bij ons favouriete restaurant/koffiehuis Luthus voor een cappuccino en andere nattigheid. Het personeel dat wij daar bij eerdere vakanties leerden kennen, loopt daar ook nog rond. Leuk om die mensen weer te zien en te spreken.
Opvallend is het aantal electrische scootertjes dat op de strandboulevard rond rijdt. Die dingen houden het midden tussen een electrische fiets en een scooter. Zij worden veelal door jeugd bestuurd met bovendien één of twee passagiers. Er wordt gereden zowel op het voetpad als het fietspad. Zij hebben lol, maar de voetgangers moeten op hun tellen passen want die dingen zijn ook nog eens geruisloos.
Na een simpele avondmaaltijd keren wij voldaan terug naar de kamer.
Bijtanken voor de dag van morgen.

Heel erg leuk om jullie te volgen en de foto’s te zien van voor ons toch ook dierbaar Sanur! Bijna nacht voor jullie , hoop dat jullie deze nacht beter slapen😴

Herman en Els 2023-01-18 14:34:06

Lekker hoor valt je blijkbaar niet tegen gelukkig! Nou wij genieten wel mee op afstand!! Have fun,!

Ellen en Jan 2023-01-18 17:51:15

Fijn dat alles naar jullie zin verloopt.Bekent is toch wel prettig als je daar verblijft. En 30gr is heel warm natuurlijk,maar wel heel erg lekker vergeleken met de temperatuur bij ons.

Jaap en Gerda 2023-01-18 18:18:27

Het ziet er heerlijk bekend uit allemaal. En wat fijn dat Luthu's de Corona periode overleefd heeft. Beseffen dat jullie nu al heerlijk op 1 oor liggen. Vandaag arriveerden hier mensen, net terug uit Sanur na 4 weken. Ze vonden dat er heel veel bouwactiviteiten waren. Fijne dag morgen weer, en rust lekker uit.

Frans en Dickie 2023-01-18 19:06:12

Leuk om jullie met veel humor verslagen weer te kunnen lezen! Vooral doorgaan! Geniet van jullie tijd daar.