Dag 11 en 12-vrij/zat

Indonesië, Sanur

Wat doe je wanneer de thermometer op 32 grC , en de zon hoog aan de hemel staat, niets dus.
Zwembad en koffie-/eettentjes voor de deur, dus luieren maar.
Weer voor 5 euro (incl. fooi) met z'n tweetjes eten en drinken in een eenvoudige, maar goede warung/eethuisje.
Het zwembad is jammer genoeg druk bezet, dwz voor een groot deel van de dag door lege bedjes met handdoeken, ook hier de bekende ergenis.
Je mag eigenlijk maar 2 uren je bedje onbeheerd achterlaten, maar er wordt vanuit het hotel niet gehandhaaft. Wat daar de reden van is weet ik niet maar het toeschuiven van geld zal wel weer een rol spelen.
Vrijdagnamiddag aangeschoven bij een borreluurtje van de reisorganisatie, beetje bijpraten onder het genot van een paar grote Bintang biertjes.

Zaterdagochtend weer naar taalles. Ditmaal was de "cursus" minder goed bezocht omdat een aantal mensen op excursie was. Weer wat woordjes bijgeleerd en wat leuke anekdotes van de cursusleider aangehoord. Het was in de cursusruimte zo warm dat de inspanning van het luisteren en het maken van aantekeningen al werd beloond met straaltjes zweet die uit alle hoeken en gaten van het lijf kwamen; wist niet dat een mens zoveel porieen heeft.
Komisch is dat onze cursusleider zo doof is als een burung puyuh (kwartel); bij iedere vraag staat hij schaapachtig zijn cursisten aan te kijken en gaat onverstoord verder. Zou dit een teken zijn van Oost-Indische doofheid?
Na een uurtje ons stalen ros weer van het slot gehaald en ons in het verkeer gestort. Het viel vandaag allemaal best mee, maar wij hadden de route ook zo uitgestippeld dat wij niet hoefden over te steken. Dat oversteken bewaren wij voor morgen. Als jullie (over)morgen niets meer van ons vernemen, is het oversteken mislukt.

Jij ben echt je carriere misgelopen als reizende reporter. Prachtige verhalen...zie er elke dag naar uit. Onze cruise is weer voorbij, we vliegen vanavond naar huis, al gauw een verschil van 15 gr. Wel 14 dagen zonnig geweest.

Dick Riedijk 2016-01-30 16:15:06

Er kwam een man de groeten brengen van jullie bij t verschil

Leen 2016-01-30 18:02:32

Wat een partij scooters zeg, als deze incl. het autoverkeer inbeweging komen, is oversteken een behoorlijk groot risico. Wat ons ook opvalt dat op de mooie foto's van het strand en zee geen zwemmers te ondekken zijn. Is het water te koud of zijn er te grote risico's, of is het toeval? En wat betreft de handdoeken op de zonnepanele, zullen jullie het luieren onder jullie klamboe iets vroeger moeten onderbreken. Gr. Jaap en Gerda

Jaap en Gerda 2016-01-30 18:25:49

Lekker warm bij jullie! En die bedjes is ergenis nummer 1 ook van ons! Hier nu -6 heel weinig sneeuw maar pistes zijn supergoed! Ben vandaag met Italiaan op stap geweest met 70\\km per uur soms naar beneden super alleen soms een beetje koud !En wat beterft dat eten zijn we wel een beetle jaloers hier iets duurder! Fijne vakantie !!!!

ellen en jan 2016-01-30 21:19:47

Nee dan in een huisje van Landal Noord Holland. Heftige wind, zand in je ogen, mond, waar eigenlijk niet. Je wordt van je fiets geblazen en nergens strandstoelen. 's Avonds denken wij aan jullie voor de tv als wij onze pinda's pellen. Groet Elly y Rene