Dag 33 - vr - verblijf in Auburn

Verenigde Staten, Auburn

Wij willen uitgerust aan onze terugreis naar Nederland beginnen want zo'n reis hakt er normaliter behoorlijk bij ons in.
Je mist een nacht, en dat valt bij lange na niet te compenseren met een poging tot slapen in het vliegtuig.
Nu hebben wij een rechtstreekse vlucht geboekt, en extra beenruimte, en geen lastige buurvrouw of buurman, en slaappilletje bij de hand, dus buiten het boeken van een onbetaalbare 1e klas, kunnen wij onze reisomstandigheden niet verder beinvloeden.

Vandaag dus geen urenlange autotour maar een rustig dagje vanuit ons hotel.
Op amper 5 minuten rijafstand ligt een grote, overdekte outlet waar wij vandaag enkele uren vertoeven.
Er zijn hier meer dan 100 winkels, dus als je wilt, kan je daar al je geld kwijt. Gaan wij dus niet doen.

Onze zoektocht naar de nieuwe mode-gril, kleding van bamboe-katoen, resulteert in vragende blikken, dus dat wordt geen succes.
Tot voor kort was shoppen prijstechnisch heel interessant vanwege de zeer gunstige koers van de euro tov de dollar, maar nu kan je ruwweg maar 8% ipv 30/40 % van de dollarprijs aftrekken.
Wij kopen maar een paar dingen, eten en drinken wat en haken na ruim 3 uren af.

Dan is het moment gekomen om de koffers voor een groot deel klaar te maken, de reispapieren op te zoeken en de auto na 8400 ongestoorde kilometers (ruim 5200 miles - op de teller staan er 1000 teveel) een beetje te fatsoeneren.
De auto is aardig stoffg geworden maar daar ligt een schone taak voor Hertz.

Vermeldenswaardig is tot slot, het uitzicht vanuit ons hotel in Auburn, op Mount Rainier, een puistige vulkaan van maar liefst 4392 mtr hoog, een keer
's ochtends en 's avonds gefotografeerd.

Wij gaan morgenochtend voorlopig voor de laatste keer hier bacon & eggs eten, dat moet dan bij onze buurman, restaurant Denny's want in ons hotel maken zij dat niet klaar. Hierna wordt het 's ochtends gewoon weer een bordje kwark met muesli, en een bakkie thee.
Het lijkt ons een goede bodem voor de komende, vermoeiende terugreis.
Zaterdag vertrekken wij om 13.35u (lokale tijd) vanuit Seattle, en zondagochtend om 08.35u (Nederlandse tijd) landen wij op Schiphol (vlucht DL142).

ik zal s,morgens je reisverslag missen,maar aan alles komt een eind. goede reis terug een prachtige reis geweest waar jullie met plezier op terug kunnen kijken

ria nootenboom 2015-08-08 08:04:43

5200 Miles lijken me wel voldoende om er een punt achter te zetten! De verhalen kennen we nu maar er zijn vast nog veel meer foto's, die komen we graag een keer bekijken. Jullie komen terug en wij vertrekken vandaag, voor een week naar de Kanaaleilanden, uurtje vliegen. Heel anders maar ook erg leuk. Goede reis en tot snel!! Groeten van ons!

Corrie 2015-08-08 08:45:21

goede reis!!

Teun 2015-08-08 09:00:49

Be en Le goede reis gewenst.

Rene en Elly Schot 2015-08-08 09:12:11

Goede reis en kom alles maar eens uitgebreid vertellen!!

Ellen en Jan 2015-08-08 10:16:09

Goeie reis, we gaan jullie dagelijks verslag missen ! Gauw afspreken voor andijvie met een bal.

Dick 2015-08-08 10:32:57

Goede reis! Wat zal jullie eigen bed weer heerlijk zijn. We zullen jullie zeker de eerste 48 uur niet storen.

jan en atie 2015-08-08 10:37:52

een hele goede reis terug groetjes

wil en els 2015-08-08 11:09:34

Tour de France al even over en nu jullie dagelijkse verslag ook over, we gaan het echt missen! Bedankt voor het mogen meekijken bij hetgeen wat jullie hebben ervaren. We wensen jullie een comfortabele terugreis toe en tot ziens. P.S. Het weer is hier ook prima, jasje kan in de koffer blijven.