Dag 1-ma-van Amsterdam naar Seattle / Auburn

Verenigde Staten, Auburn

Eindelijk zijn wij onderweg. Maanden geleden al met de voorbereidingen begonnen en nu is het "genieten" van de maaltijden in het vliegtuig.
Het toestel van Delta Airlines had vanmorgen wat opstartproblemen waardoor wij met een kleine vertraging het luchtruim kozen.
Het nieuwe bagage-controlesysteem op Schiphol verliep overigens redelijk soepel, maar de controles blijven streng.
In Seattle waren wij tot onze verbazing binnen 10 minuten door de douane, terwijl dit in het verleden wel uren kon duren.
Je moet nu zelf je paspoort scannen, vingerafdrukken plaatsen en een selfie maken. Het desbetreffende apparaat spuugt dat een soort pasje uit waarmee je langs de douanier moet. Dat is nu wel weer het voordeel van automatisering.
De huurauto bij Hertz opgehaald, TomTommetje geinstalleerd en op naar het eerste hotel, een goede 20 minuten rijden van het vliegveld.
Wat boodschappen opgepikt bij Walmart en Safeway, hapje gegeten en terug naar ons hotel waar wij nu enigszins uitgewoond op bed hangen.
Wij staan nu al ongeveer 22 uur op onze benen, maar proberen zo snel mogelijk in het lokale ritme te komen.
Morgen staat er een rit van ongeveer 4 uur op het programma naar Sunnyside.
Het is hier overigens voor onze begrippen bloedheet, ruim 30 grC.

hoi luitjes leuk om jullie zo te volgen eindelijk is de reis begonnen,nu nog even bijkomen van de reis, geniet er van groetjes

ria nootenboom 2015-07-07 08:31:19

Jullie worden lekker vroeg wakker vanmorgen voor de scrambled eggs and bacon :-) Het zal ongetwijfeld een prachtige reis worden, we zijn benieuwd naar de verhalen!

Corrie 2015-07-07 09:24:05

Super leuk om jullie weer te volgen . Geniet van de mooie dingen en van elkaar:)

Leen Arejan 2015-07-07 11:21:48

Start goed verlopen, we kijken uit naar jullie volgende verslagen en mooie foto's!