Dag 24 - wo - van Red Lodge naar West Yellowstone

Verenigde Staten, West Yellowstone

Een bezoek aan Yellowstone Park staat al jaren op onze verlanglijst en is steeds maar naar achteren geschoven bij het plannen van onze rondreizen in de Verenigde Staten. Het lekkerste moet je voor het laatst bewaren, zou je kunnen zeggen.
Vandaag beginnen wij aan een 3-daagse toer door dit natuurpark.
Eerder in deze vakantie zijn wij ook door het park gekomen toen wij vanuit Jackson naar Cody reden, maar nu reizen wij dus vanuit Red Lodge met als voornaamste reden dat wij de beroemde Beartooth Highway willen rijden.
Die begint en eindigt voordat je Yellowstone binnenkomt, en voert ons tot een hoogte van 3336 mtr, dus niet geschikt voor iemand met veel hoogtevrees.
Natuurlijk vreselijk mooie uitzichten. Je zou hier klimgeiten verwachten, maar nee hoor. De enige klimgeiten zijn van staal en staan op 4 wielen.
Wij hebben geluk met het weer want het is strak blauw, maar daarboven wel erg fris. De sneeuw moet je voor het maken van een foto niet te lang vasthouden.
Eindelijk rijden wij Yellowstone binnen en het lijkt alsof de beren de rol van toerist hebben aangenomen, het kan ook zijn dat wij last hebben van hoogteziekte en wij ontvangen beelden niet goed verwerken.
Omdat wij voor 08.00u al vertrokken zijn, is het tot nu toe erg stil op de weg, maar langszamerhand neemt het verkeer toe.
Het is hoogseizoen dus er zijn veel natuurliefhebbers onderweg.
Lamar Valley staat erom bekend dat er veel bisons zijn, en dat wordt gelukkig bevestigd. Op een bepaald moment zie je ze overal grazen en de weg oversteken, een geweldig gezicht.
Je kunt hier foto's blijven maken maar je moet je beheersen.
Het is inmiddels alweer 13.30u en het is nu wel erg druk geworden.
Bij Canyon Village is haast geen parkeerplaats te vinden, en een bezoek aan de Grand Canyon of the Yellowstone lijkt ons nu niet het goede moment.
Ons plan is om de komende 2 dagen de acht-vormige route door het park te rijden, en dat zo vroeg mogelijk in de ochtend te doen, dan zijn wij de meeste drukte wel voor, en heb je de meeste kans op het zien van dieren.

Wij zitten nu alweer 7 uren in de auto en dat is wel weer welletjes voor vandaag.
Wij verblijven in het Best Western Desert Inn in West Yellowstone en zijn blij met de giga-kamer die wij toegewezen krijgen.
Wij installeren ons, dat is binnen 10 minuten gebeurd, een bereiden ons voor op een rustige dagafsluiting.
Het was weer geweldig.

prachtig een van de hoogtepunten van jullie reis wat hebben jullie al een hoop gezien en mee gemaakt! en wij genieten mee.veel plezier nog.

ria nootenboom 2015-07-30 08:27:24

Een beer die mensen imiteert. Waar vind je dat? In het Yellowstone park dus.

Rene schot 2015-07-30 09:52:41

Alweer een prachtig landschap, zelfs met beren en bisons. Die moet je ook niet op je bumper krijgen. Maar harstike mooi die wilde beesten. Veel plezier!