Dag 15 - van Page naar Monument Valley

Verenigde Staten, monument valley

Er zijn genoeg eindeloze wegen in de VS en vandaag krijgen wij er weer een paar voor de kiezen op weg van Page naar Monument Valley.
Helaas ook slechts 2-baans dus je moet ook nog bij de les blijven.
Je staart maar in de verte want links en rechts zie je alleen geel en oranje zandhopen met groene pollen, en dat een paar uren lang.
Dan dwalen je gedachten geregeld af en denk je oa terug aan zo'n moment dat je in alle stilte op de Colorado River dobbert en die stilte alleen wordt doorbroken door het geluid van een pre-historische Navajo fluit......maar dan passeert er weer een haastige medemens en ben je weer bij je positieven.
Zo af en toe doemt er een enkel gebouwtje op. Het is vaak een kleine "boerderij", een woning, schooltje of handelspost.
Kayenta is de eerste grotere plaats en is eigenlijk het commerciële centrum van de omgeving, en wij besluiten om daar te stoppen voor een lunch.
Eenmaal weer op pad, nadert ons doel van vandaag met rasse schreden, Monument Valley. Wij schieten nog een paar mooie plaatjes te schieten voordat wij ons inchecken in het View Hotel. Dit hotel ligt op een prachtige plek met een formidabel uitzicht, ook vanuit de kamer.
Hier kunnen wij onze horloges weer een uurtje vooruit zetten en daardoor is het inmiddels 16.00u, tijd om het lichaamsvocht op peil te brengen; je zweet hier wat af.
Wij gaan de boel maar eens even verkennen en de omgeving overweldigt je gelijk, wat een mooi landschap. Dit is het land van John Wayne.
Het is etenstijd en wij veroveren een tafeltje aan een raam.Met zo'n uitzicht smaakt het eten ook nog eens lekkerder.
Bea neemt voorzichtig wat soep en salade omdat zij een wat onzeker gevoel in de maag heeft, en ik waag mij aan een Navajo gerecht, een soort groentesoep met kip en een brood wat er uit ziet alsof het al een maand in de warmte heeft gelegen, maar heerlijk smaakt met een beetje honing.
Alcoholvrije wijntjes erbij, want de Navajo drinkt en verkoopt geen alcohol.
Na het eten gaan wij naar buiten om op het grote terras van dit mooie hotel te genieten van uitzicht en sfeer.
De bijgevoegde foto's zijn daar allemaal genomen en vanuit onze kamer zien wij ongeveer dezelfde beelden.
Ruim een uur zitten wij op een muurtje en dit is toch een heel andere ervaring dan dat je op een muurtje bij de vuurtoren van Hellevoetsluis zit.
Je praat ook wat met andere reizigers en de tijd vliegt. Wij zien de zonsondergang weer en dan is het tijd om naar de kamer te gaan.
Wij hebben inmiddels ca 2500 km onder de wielen weg en daar komen dan natuurlijk de te voet afgelegde kilometers nog bij.
Morgen weer verder.

Er zullen ongetwijfeld prachtige foto's bij zitten van Monument Valley maar we zien ze helaas niet. Jullie zitten daar wel prachtig bij de Indianen met een onvergetelijk uitzicht! Dit vind je nergens anders!

Corrie 2013-06-24 09:01:39

laten wij nou gehoopt hebben dat we nu eens indianen zouden zien, weliswaar op foto maar goed. meen je het echt of is het een gezichtsbegoogeling geweest ? Verder zoals steeds een leuke beschrijving van jullie reis. Geniet verder groetjes E en R

evert en riet 2013-06-24 09:11:25

hoi bea en leo, iets fout gegaan met de foto's. elke dag een leuk verslag. Leo, je bent je roeping mis gelopen. groetjes

wil en els 2013-06-24 09:22:09

Hoi Bea en Leo, Kijk ook uit naar de fotos maar ook tweede poging is niet geslaagd(geen fotos) Jammer want het is daar adembenemend. Veel plezier daar Dick

Dick 2013-06-24 15:54:06

Wat een prachtige plaatjes. Mag je het park weer in met een huurauto of moet je met de indianen bus ? Succus met de beklimmingen van Mesa Verde nederzettingen. Niet zwaar maar erg leuk om te doen.