Dag 5 - verblijf in Grand Junction

Verenigde Staten, grand junction

Al vroeg wakker en net na 08.00u al buiten het hotel een ontbijt adres opgezocht. Er zijn op het internet allerlei ranglijstjes te vinden, zo ook voor de betere ontbijtadresjes. TomTommetje aan en je komt er vanzelf.
Vandaag dus de Grand Mesa Scenic Byway gereden, een route van ongeveer 63 mijl/101 km, waarbij je vanaf de bodem van een canyon naar een bosrijke plateau op een hoogte van ongeveer 3500 meter stijgt.
Ja, wat moet je er van zeggen, mooi, mooi, mooi. Het was wel jammer dat het een beetje nevelig was, dus de vergezichten vielen iets tegen en dat komt de helderheid van de foto's ook niet ten goede.
Wij zijn gereden vanuit Grand Junction, via Mesa, Lands End vv , Skyway en dan uiteindelijk naar het visitors center van Grand Mesa.
Vreemd genoeg waren de visitor centers gesloten en die op Lands End was zelfs in verregaande staat van ontbinding, maar goed, wij hebben daar wat rondgewandeld en genoten van het uitzicht, in gezelschap van een eekhoorntje, die er ook zo zijn gemak van nam ( zie foto ).
Wij zijn doorgereden naar Cedaredge om te lunchen in Connies Family Restaurant, om rommelige toko maar de soep en sandwich waren te doen.
Door naar Delta maar dat deel van de streek is nou niet om over naar huis te schrijven, ik doe het toch maar. Het ene na het andere terrein met caravans waar nu niet bepaald de rijkste mensen wonen, en ze maken er ook nog zo'n zootje van.
Wij dachten in Downtown Grand Junction nog lekker winkeltjes te kijken in de leuke Main Street maar de temperatuur was inmiddels weer tot ruim 30 gr C opgelopen, dus wij hadden er al gauw genoeg van.
Terug naar het hotel, wat gerust, gegeten, foto's bekeken en de dag van morgen voorbereid.
Het is toch nog een lange dag geworden, ook al omdat wij de route van 101 km zowat verdubbeld hebben.