Dag 3- verblijf in Fort Meyers Beach

Verenigde Staten, Fort Meyers Beach

Om 07.00u vanmorgen al veel kabaal in onze straat, de vuilnisman laat van zich horen. Na een minuut of 10 is hij blijkbaar klaar en dutten wij weer in. Amper 5 minuten later weer een vuilnisman en een kwartier later weer een. Het afval wordt gescheiden opgehaald, heel fijn.
Wij kijken voorzichtig naar buiten en zowaar, die koperen ploert staat zijn best te doen.
Vandaag staat er een boottochtje, een mini cruise op het programma. Wij gaan op dolfijnenjacht, figuurlijk gesproken natuurlijk.
Maar eerst een ontbijtje wat door onze duitse gastvrouw/heer wordt aangeboden. Het feit dat zij al heel lang uit Duitsland weg zijn, wordt bevestigd door een niet al te omvangrijk ontbijt en een matige bak Kaffee. De amerikaanse invloed, zullen wij maar zeggen.
Wat ervaringen uitgewisseld met andere gasten, ook wel weer even leuk.
De mini cruise is pas vanmiddag dus wij besluiten om de ochtend een beetje relaxed door te brengen. Zonnebedden op de steiger aan het water, in het zonnetje en uit de frisse wind.
Het weer wordt duidelijk beinvloed door al die winterse ellende in het noord-oosten van de VS waar vliegvelden zoals Newark (New York) en Boston nu zelfs gesloten zijn. Gelukkig zijn wij maandag jl vanuit Schiphol vertrokken en niet een dag later, want dan waren wij gestrand.
Rond het middaguur gaan wij richting de marina (jachthaven) en belanden in een clubhuis van de jachthaven om de lunch te nuttigen. Niets bijzonders eigenlijk en ook nog betaalbaar.
Als wij vertrekken, blijken wij de enige gasten te zijn. De koude wind zal een hoop mensen wellicht hebben afgeschrokken. De kaptein annex gids heeft er geen problemen mee en wij nog minder. De tocht gaat 90 minuten duren en dat blijkt lang genoeg want die koude wind gaat zijn tol eisen. Wij raken steeds meer verkleumd en de kaptein nog meer want die is kou helemaal niet meer gewend.
Uiteindelijk zien wij ca. 8 dolfijnen, 2 aalscholvers, 3 pelikanen, 1 blauwe reiger en nog 2 zeearenden, althans een soort van. Het kan beter, maar goed, je bent "lekker" buiten.
Eenmaal voet aan wal weer gauw met het koude lijf de zon en de luwte opgezocht.
Voor degenen die niet weten wat overdaad is, hebben wij toch maar weer een foto bijgevoegd van ons diner bij Nervous Nelly's. Een restaurant bij ons om de hoek, onder de brug naar het eiland. De glimmende foto is gemaakt vanuit het restaurant en laat de brug zien door de windschermen heen.
Vanwege deze grote hoeveelheden zie je natuurlijk veel mensen lopen met bakjes gevuld met datgene wat zij nu niet op konden.
Wij doen daar niet aan mee, en onze restanten (zeker 1/3) gaan de afvalbak in. Die wordt morgenochtend vroeg weer geleegd waardoor wij weer wakker worden gemaakt.