Jarig

Indonesië, Sanur

Het is zover, Bea heeft er weer een jaarring bij. Dat evenement hebben wij eerder in Sanur mee mogen maken. Het management van het hotel verraste Bea toen met bloemen, gezang en een ont-zet-tend vette chocolade-taart.
Héél attent van deze mensen. Nu mag je een gegeven paard niet in de bek of mond kijken, maar die taart bleef op haar eigen vet drijven. Bea heeft haar toen snel in punten gesneden en de mensen die op dat moment op hun balkonnetje zaten, mede-slachtoffer gemaakt. Gedeelde smart is halve smart nietwaar.
Dat was in de tijd vóór de Corona crisis, dus ik ben benieuwd of dit soort attenties zijn wegbezuinigd of niet.

Wij plegen thuis niet zoveel aandacht meer aan verjaardagen te schenken. Op bescheiden schaal wordt er, indien mogelijk met de familie buitenshuis koffie met gebak genuttigd, met of zonder borrel en de jarige kiest waar er een diner voor twee genuttigd gaat worden.

Wij gaan hier eerst uitgebreid genieten van een American Breakfast bij Luhtu's, dat is weer eens wat anders dat de droge boterhammetjes van het hotelbuffet.
Helaas regent het bij vlagen dus moeten wij binnen gaan zitten ipv aan de waterkant.

Wij besluiten om een uurtje naar onze kamer te gaan om daarna ons gebruikelijke ritme weer op te pakken. Daar denken de dames en heren, die ergens daar boven aan de weerknoppen zitten, héél anders over. De ene na de andere bak water wordt hier leeg gegooid. Dit dwarsboomt onze planning, maar wij zijn flexibel en wachten gelaten op een wat drogere periode van de dag. Het is niet anders, zeker wanneer je hier in de regentijd gaat overwinteren.

Toch maar een tafel gereserveerd bij Benno's voor een rijsttafel. Bij dit onbestendige weer is het verstandig om binnen te gaan zitten anders heb je kans dat de rijst op een bepaald moment van je bord spoelt.

Wij trotseren de regen en gaan toch aan de koffie. Wij treffen iemand die toevalligerwijs ook jarig is, dus het ijs is snel gebroken en het komt wederom tot een gezellige babbel.
Het is absoluut geen strandweer, dus wij gaan naar de kamer om wat te lezen.
Rondom ons zijn er mensen in de weer met een kleine ceremonie vanwege volle maan. Al die plechtigheden hier zijn voor ons niet meer te volgen, dus laten wij het dit keer links liggen.

Uiteindelijk komt er ook aan deze dag een eind, in ons geval met het verorberen van een heerlijke rijsttafel. Er helaas geen moment aan gedacht om dit evenement op de gevoelige plaat vast te leggen.
Voor de restauranteigenaar verzwijgen wij Bea's verjaardag. Stel je voor dat hij met chocoladetaart aan komt draven.
Het hotel blijkt bloemen en taart inderdaad wegbezuinigd, taal nog teken vernomen.

Het weer.
Vandaag: max. temperatuur: 28°C / bewolkt/ veel buien/geen strandweer.

Van harte gefeliciteerd Bea! Lekker smikkelen en smullen, vooral de rijsttafel..... En dan alles er weer af fietsen op een fat-bike? Fijne verjaardag!

Bert 2023-02-05 13:02:15

Inmiddels hebben wij kunnen genieten van de schrijfsels van Leo met de daarbij behorende foto ' s. Je zou er jaloers van worden ook al vanwege het kl.weer hier. Maar goed; bijna zou ik vergeten jou, BEA, te feliciteren met je verjaardag. Dus bij deze proficiat en nog vele jaren erbij.

evert en riet 2023-02-05 14:23:41

Bea van harte gefeliciteerd met je verjaardag. De reisverslagen worden met veel plezier gelezen, maar een verjaardag beschrijven met "weer een jaarring bij" is voor de lezer wat ongemakkelijk. Hopelijk heeft de volle maan nog wat in petto voor jou. ,

René en Elly Schot 2023-02-05 14:32:16

Bea, van harte gefeliciteerd met je verjaardag 🎂 Wel een te vette fiets. Daar kom je wel een eindje mee 😉 Deze dag is bij jullie al voorbij, maar wij hebben nog wat uren tegoed. Groetjes vanaf een bewolkt Tenerife waar het vandaag ook beslist geen strandweer was

Johan en Dieneke 2023-02-05 18:11:55

Lekker hoog en “droog “gaat nu bij jullie even niet helemaal op , maar wel lekker rustig om je verjaardag op Bali stilletjes voor bij te laten gaan. Gaat hier voor mij niet op, 1 jaar verschil in leeftijd , is gelijk bijzonder! We hebben al 2 dagen gefeest en nog lang niet klaar , morgen en as zondag nogmaals. Zeker achteraf tot nu toe wel bijzonder fijne dagen!