Wennen

Indonesië, Denpasar

Het is weer even wennen.
Vannacht als een blok geslapen, ondanks de hevige onweersbuien met de daarbij gepaard gaande regenbuien. Men vertelt ons dat er drie weken geen regen is gevallen. Fijn dus dat onze eerste dag op Bali gekenmerkt wordt door nattigheid.
Het is hier nog behoorlijk stil en het hotel heeft maar een 60% bezetting. Wij bezetten het tweede tafeltje in het restaurant voor ons eerste Balinese ontbijtje.
Krantje downloaden en vervolgens naar een strandterras voor een cappucino, eventueel vergezeld door een mango-taartje. Dat zal ook ongeveer het beeld van de komende weken gaan worden. Wat vervelend toch om de ochtend zo door te komen.

In een aan de heersende temperatuur aangepast tempo, wandelen wij naar de bank voor het pinnen van de eerste miljoenen. Die zijn wij gelijk weer gedeeltelijk kwijt aan Made, het watermannetje, bij wie wij twee "fietsen" huren. Ook gaat hij vanmiddag een tray bier en een doos water leveren, lijkt ons voorlopig wel genoeg.
De fietsen voorzie ik van bij Action gekochte en meegebrachte verlichting en fietsbellen, want die ontbreken hier standaard. Het fietsen is hier al riskant genoeg.

Rest het "omkopen" van de badmeesters zodat zij 's ochtends strandbedjes voor ons klaar gaan zetten. Darmawan loopt hier nog rond, en hij gaat het voor ons regelen, zegt hij.
Het team van badmeesters is inmiddels uitgebreid tot drie mensen. Made en Andre zijn de nieuwkomers die wij nog wat zullen moeten gaan toestoppen.

De OBI-groep komt aan en wordt met de nodige rituelen ontvangen. Deze groep wordt steeds kleiner, 19 mensen nog maar voor dit hotel, dit terwijl het er jaren geleden ruim 70 waren.
(OBI organiseert overwinteringsreizen naar Bali inclusief reisleiding, medische, golf en bridge begeleiding).

Het is weer genoeg actie voor vandaag. Deze eerste volle dag brengen wij verder in gepaste rust door.

Gegeten bij Benno's (rijsttafeltje).

Jullie regen, maar wij ook hoor! Guur weer vandaag. Geniet maar lekker van de strandbedden. Wij schijnen winterweer te krijgen.