Overpeinzingen

Indonesië, Bali

Het beloofd vandaag weer een rustige dag te worden en er staan geen activiteiten op het programma.

Wij zijn vandaag twee weken op Bali en dan wordt het tijd om na te denken over de vraag of wij er verstandig aan hebben gedaan om hier voor de derde keer te komen, en of wij het wellicht een vierde keer aandurven.

Vooraf waren wij er bang voor dat wij helemaal uitgekeken zouden zijn op Bali oa door de vele gemaakte tourtjes en het feit dat Sanur nu aardig bekend terrein is. Maar belangrijker nog, de vraag of Bea wederom zou worden geteisterd door bijtende en/of stekende muggen en zandvlooien.
Om met het laatste te beginnen, blijkbaar heeft de muggenbloedbank besloten om bloed van Bea niet meer te accepteren gezien de al aanwezige grote voorraad van haar.
Het verhaal van de hongerige zandvlooien, waardoor er allerlei vreemsoortige blazen op de onderbenen van Bea verschenen, gaat dit jaar ook al niet op. Nu moeten wij niet te vroeg juichen maar feit is wel dat wanneer het ook dit jaar feest zou zijn geweest, wij niet meer naar Bali zouden gaan.

Wij krijgen hier zo'n lekker gevoel dat wij, als er geen gekke dingen gebeuren, in 2019 weer naar Bali gaan. Wel moet er dan eerst nog een slaapplek zeker gesteld worden.
Dat zal dan wel in dit hotel moeten zijn, want anders gaan wij alsnog niet.
Hotel Inna Sindhu Beach ligt zo gunstig in een gezellige omgeving, naar onze smaak is er niets beters. Tot die conclusie waren wij vorige jaar al gekomen en is nu al in veertien dagen bevestigd.
Wij moeten dus e.d.d. met de reserveringsmanager gaan praten.
Het lijkt vreemd om daar nu al weer mee bezig te zijn maar dit hotel is gewild en voordat je het weet, zijn de door jouw gewenste kamers niet meer beschikbaar of zit het hotel vol. Bovendien heb je te maken met reisorganisatie OBI die een fors aantal specifieke kamers claimt. Wij gaan het zien.

Wij zijn tot nu toe bespaard gebleven van geïrriteerde darmen en maag, iets waar je hier al gauw mee te maken kan krijgen. Hygiëne is iets wat je in dit soort landen inacht moet nemen. Handjes regelmatig wassen, bestek en glazen voor gebruik afvegen met een schoon doekje; allemaal aan te raden, net als het drinken van bier en cola.
Ach, het zijn de bekende aandachtspunten, maar een mens wordt wel eens nonchalant en dan kan het je gewoon een paar dagen om te herstellen kosten. Zonde van de tijd.

De verveling slaat ook nog niet toe, in ieder geval niet meer dan dat je thuis ook wel eens hebt. De avonduurtjes na het eten kunnen wat lang zijn maar dan kunnen wij altijd nog terugvallen op de tv zender BVN. In totaal hebben wij daar al 4 uurtjes naar gekeken in twee weken. Nog geen echte behoefte aan gehad. Het krantje downloaden wij iedere dag dus al de wereldse ellende komt toch wel voorbij.

Voor a.s. donderdag is er weer een dagtour geplanned met Els en Herman, en dat houdt de verveling ook buiten de deur. Met hen eten wij 's avonds meestal, en dat vinden wij alle vier gewoon gezellig, 18.30u op pad en ca. 20.30 weer terug.

O ja, ook belangrijk, nog geen kakkerlak, vliegende torren of ratten gezien! Wij weten dat zij er wel zijn, maar zij weten ook dat wij er zijn, gewapend met een flinke spuitbus verdelgingsmiddel.☠

Geen foto's vandaag.

Het weer van vandaag: 31 grC , hier en daar een wolk, landwindje kracht 3, misschien 20 spatten regen per m2. - vanavond volle maan

Die volle maan zien wij hopelijk ook vanavond, dat is toch altijd wel een grappig idee. Ik zou dat ook graag zeggen over dezelfde zon maar die zien we helaas de komende dagen niet. Leuk dat jullie het toch weer goed naar je zin hebben op het prachtige Bali 😎 Houden zo!

Corrie 2018-01-31 09:57:52

Iets andere temperatuur hier in Italië maar wel een stralende zon.jullie genieten van de rust en jan werkt zich te pletter op de piste.geniet er van.groetjes ellen en jan.

ellen 2018-01-31 11:25:04

Hier veel regen en wind zoals gisteren door Edje Alders was beloofd, op die jongen kun je rekenen! Jullie overpeinzingen klinken heel begrijpelijk, dus haal de inkoper in je weer naar boven en beding een mooie kamer voor een acceptabele prijs, werk aan de winkel. Veel plezier.

Nel en Arij 2018-01-31 16:46:58

Hartstikke mooi dat jullie tot nogtoe al dat ongedierte buiten de deur hebben weten te houden. En gelukkig zijn die zandvlooien er achtergekomen dat ze aan dat bloed van Bea geen zak hebben. En als jullie het op deze lokatie naar je zin hebben, wat let je om het voor 2018 weer te bespreken.(succes) Groetjes

Jaap en Gerda 2018-01-31 17:38:11

Wat een apart idee eigenlijk. Terwijl ik (10.30 uur ) uit het raam kijk zie ik een volle maan, prachtig helder, diezelfde maan kunnen jullie ook zien, ook al ben je ver van huis en natuurlijk op een andere tijd. Maar toch, wonderlijk. Wat heerlijk zeg, zonder prikken en beten, zou dat door de vulkaan komen? Het is koud, straks lekker onder mijn warme dekbedje... Liefs.