Dag 2 - van Auburn naar Sunnyside

Verenigde Staten, Sunnyside

Het was een heel lange nacht; gisteravond rond 21.00 u vielen onze oogkleppen dicht.
Wij zijn dus heel vroeg wakker, rekken het uit bed stappen zoveel mogelijk en stappen uiteindelijk om 08.00 u op ons hotel-ontbijt af.
Ervaringsdeskundigen weten dat dit in de VS normaliter niets voorstelt, maar het vult wel. Niet onbelangrijk, het is ook nog gratis.
Ontbijtjes buiten de deur kosten toch al gauw $ 30 voor twee, en dat moeten wij toch een beetje beperken daar de euro steeds maar minder waard wordt.
Onze Nissan Sentra moet ons vandaag 300 km oostwaards brengen. De auto is wat minder luxe dan vorige keren maar het rijdt voortreffelijk.
De wegen in deze omgeving zijn druk bezet en er is veel vrachtverkeer.
Wij trekken ons daar niets van aan, die grote jongens gaan maar om ons heen, zij hebben haast en wij niet.
Wij bekijken de Snoqualmie Falls (zie foto) waar energie wordt opgewekt; er is nu weinig water omdat er in de afgelopen maanden veel minder sneeuw en
regen is geval.
Verder is er onderweg niet veel meer te doen dat genieten van het veranderende landschap, van weelderige bossen naar kale, droge vlaktes.
Eten en drinken moet je wel blijven doen maar dat is bij ons goed verzorgd. Kijk maar eens naar de foto van de cherrie pie, wat overigens een suikerbom blijkt te zijn.
Vandaag hebben wij geen zin om lang te zoeken naar een restaurant. Op het terrein van ons eenvoudige hotel staan wat Mexicanen te kokkerellen dus het gemak dient de mens. Dit was in deze vakantie de eerste en tevens laatste Mexicaanse maaltijd, niet echt ons ding.
Tot slot de hoogste temperatuur vandaag: 37 grC. , de airco's maken overuren.

als eerste s,morgens jullie verslag lezen leuk om de dag mee te beginnen wel erg warm gelukkig doe de airco het in de auto 4 juli ben ik overgrootmoeder geworden ,mooi meisje ze heet nova en alles goed hier hebben we een dipje wat het weer betreft veel regen en wind 16 .gr.maar wel lekker even veel plezier ria

ria nootenboom 2015-07-08 15:23:19

Suikerbom, zal best maar ziet er best lekker uit en in ieder geval ruimvoldoende. Volgende keer ,,eat beef,, in plaats van de mexicaan? Leuk om jullie tocht zo dichtbij mee te maken en te genieten van de mooie foto,s. Veel plezier en de groeten.

Arij en Nel 2015-07-08 20:05:27

Leuk te lezen dat het goed gaat bij jullie , wij zitten in Lelystad aan een polderontbijt . Passen daar op een huis en twee katten .