Tropisch

Indonesië, Bali

Ik ben zelf niet zo'n bierdrinker. Alleen wanneer mussen of ander gevogelte dood van het dak vallen, lust ik wel een Bintang. Dat is hier vrijwel dagelijks het geval.
Er bestaat blijkbaar een drankprobleem onder ouderen en nu lees ik dat de Ouderenbond
een drooglegging wil van 40 dagen. Nu zou je je spontaan 20 jaar jonger moeten gaan voelen zodat je je niet aangesproken voelt. Bovendien lijkt mij een drooglegging in dit oord met een giga verzameling oudere overwinteraars, een onhaalbare zaak, ook niet wanneer er een streng islamitische wetgeving wordt ingevoerd.
Daar is op Bali gelukkig nog geen sprake van, maar op andere eilanden is de lange arm van Allah al voelbaar. Bijvoorbeeld In Yogyakarta op Java is er al een drooglegging van kracht en worden zelfs razzia's gehouden, vooral gericht op cafe/restaurants waar veel toeristen komen.
Als dit op Bali gaat gebeuren dan zien ze niet alleen een stofwolk van de vulkaan, maar ook een stofwolk van wegvluchtende, aan alcohol "verslaafde" toeristen.
Het is gelukkig nog niet zover, dus wij nemen er op gepaste tijden nog maar één.

Voor Dickie en Frans is het vandaag de laatste volle dag op Bali. Nog een dagje rommelen in de tropische zon, en dan is het bliksembezoek weer voorbij.
Wij eten vanavond voor de laatste keer samen. Een rijsttafel bij Benno's.
Wij hebben zicht op de golven die aan komen rollen en dat is zeker voor Dickie dubbel genieten. Een heerlijk avondje aan zee.
Zij hebben het de afgelopen dagen wel bijzonder goed getroffen met het weer. Nauwelijks regen dus wat wil je meer. Wij wisten niet dat zij ook kunnen luieren. Nou, het bewijs is geleverd, zij hebben er talent voor 😎. En ja, talent moet je niet terzijde schuiven, maar verder ontwikkelen.

Geen foto's.
Gegeten bij Benno's
Het weer van vandaag: 29 grC, gevoelstemp. 40 grC. - licht windje

Hebben jullie geen boot tochtje gemaakt of heb ik iets gemist? Wij hebben net genoten van de 5e Olympische medaille, alweer goud voor Sven 🤗 Groetjes!!

Corrie 2018-02-11 10:55:56

Misschien ben ik te laat, maar wens Frans en Dicky een goede reis. Leuk dat ze het zo met het weer hebben getroffen. En jullie dus ook. Hier droog, zonnig en fris. Straks maar weer eens ijken hoe het in Korea gaat. Weer een gouden plak erbij, hoor ik in de kerk. Je ziet, we zijn niet wereldvreemd.... Liefs, Truus

Truus. 2018-02-11 14:10:45

Toch wel inspannende dagen,dus lekker niets doen met een lekker biertje in de hand is natuurlijk niks mis mee. En dat Dickie en Frans natuurtalenten zijn, is met die temperatuur op Bali toch een prachtige bijkomstigheid. En voor Dickie en Frans zal het zeker voorbij gevlogen zijn dit Bali avontuur. Groetjes

Jaap en Gerda 2018-02-11 14:49:10

Bij die gevoelstemperatuur is een dagje luieren met een lekker biertje op zijn plaats.