Dag 21 - verblijf in Aspen

Verenigde Staten, aspen

Eerst wat uitslapen om bij te komen van de auto-dag van gisteren; de bedden zijn uiterst comfortabel dus dat lukt aardig.
Het is nu 08.45u en Bea ligt nog naast mij te snurken.
Ik ben een beetje bang dat het hier een lange, saaie dag gaat worden, wij zullen zien.
Eindelijk weer eens een ontbijt met vleeswaren als beleg, dat is weer eens wat anders dan al die eieren.
Even naar de weerbericht zitten kijken, in het zuid-westen zijn er warmte records van rond de 40 grC , wij blij dat wij nu niet in Bryce en Zion zitten.
Wij zitten nu rond 22 grC mede omdat Aspen wat hoger ligt.
Wij besluiten een gondelvaart te maken met de Silver Queen Gondola, geen boottochtje maar een kabelbaan naar een hoogte van 3700 mtr. , een tocht van 15 minuten.Boven drinken wij wat, en zitten een tijdje in een lekker zonnetje, temperatuur zo'n 25 grC, wat wil je nog meer.
Wat plaatjes schieten van Aspen van bovenaf (zie foto's) en weer naar beneden.
Het is inmiddels lunchtijd dus wij zakken in een paar stoelen in de "Ajax-tavern". Wij verorberen een lekkere uiensoep en zowaar een smakelijke capucinno, tot nu toe nauwelijks ergens te krijgen. Zo lekker in het zonnetje, relaxen wij lekker verder, maken een rondje door de winkelstraatjes, pikken nog een terrasje en dan is het alweer ver in de middag.
Hier wat leuks kopen, is er niet bij want alles is ontzettend duur.
De lucht betrekt, zou het waar zijn? Ja hoor, het dondert en er vallen wat druppels, maar het is al weer snel voorbij.
Wij blijven lekker in het hotel om daar een lekkere pizza te eten.
Nu nog de navigatie voor morgen instellen en wij zijn klaar voor de reis naar Boulder Colorado.
Achteraf is het toch nog een aardige dag geworden.