Vulkaan

Indonesië, Bali

Het goede nieuws van de afgelopen dagen is dat de gevarenzone van de vulkaan Agung is verkleind van 6 km naar 4 km. Binnen deze 4 km woonden voorheen ook al geen mensen dus dat betekent dat iedereen weer naar huis kan. Het is voor hen wel de vraag of hun toenmalige onderkomen nog wel bewoonbaar is.
Een kortstondige domper werd gisteravond veroorzaakt toen de vulkaan gedurende een paar minuten rommelde en as en water uitbraakte. De schrik zat er even in maar dat was maar kortstondig. Veel mensen hebben dit niet eens gemerkt, en zeker wij niet. Wij zitten op een veilige avond van 70 km.

Veel regen vannacht en vanochtend, dus dan doe je gewoon wat andere dingen. Korte broek, t-shirt en teenslippers blijven de zeer gemakkelijke standaard outfit.

De activiteiten van gisteren zitten nog een beetje in de benen, dus vandaag geen rare fratsen.
Beetje lezen, foto's uitzoeken, wasje ophalen, koffie leuten.....
Wij zijn eens bij buurman Segara op het terrein gaan kijken. De voorzieningen aan het strand mogen er zijn, dus dat maakte ons nieuwsgierig. Het is daar meer een park dan een hotelcomplex. Je moet altijd open staan voor alternatieve verblijfplaatsen maar toen ik de prijzen zag van minimaal € 100 per nacht, was de pret over. Dit is ver boven het overwinteringsbudget.

De middag maakt weer veel goed. Een blauwe lucht, dus het strand weer op.
Volgens Bea hield ik andere badgasten wakker met mijn gesnurk. Kan niet, moet een ander geweest zijn.

Relaxend zitten wij deze dag uit, en sluiten deze bladzijde van het dagboek.

Gegeten bij: Rosetta
Het weer van vandaag: 28 grC - windkracht 3 - regen in de ochtend

De vulkaan moet zich maar rustig houden, dat is voor een ieder beter. Het bordje van Bea ziet er prachtig uit, Bea kijkt er tevreden naar. Ook hier in de ochtend regen en in de middag een zonnetje, alleen de temperatuur is ongeveer 20 C lager.