Dag 13 en 14-zo/ma

Indonesië, Sanur

Dachten wij met het in Sanur net missen van de ene oud-collega en het lunchen met een andere oud-collega te hebben gehad, lopen wij nu aan tegen iemand die zowat naast een kennis van ons in Hoogvliet woont, en tot slot een achterneef van Rob Zeeverboom. Bali is blijkbaar erg populair.

Vandaag staat een bezoekje aan een appartement in de planning. Onder voorbehoud hebben wij dit voor 2017 gehuurd en nu wij toch om de hoek verblijven, is het wel nuttig om te gaan kijken. Viel helemaal niet tegen en natuurlijk veel beter dan een hotelkamer. Nu is dat allemaal nog ver weg maar je moet zoiets ruim tevoren regelen want er zijn veel kapers op de kust. Wanneer het mensen bevalt, blijven ze vaak jaar na jaar terug komen.

Het is nu al een paar dagen heerlijk, droog weer. Het dondert en bliksemt regelmatig in de verte maar bij ons geen neerslag. Lekker op een strandstoel gehangen en vooral zondag mensen gekeken. Veel lokalen, handelaren en honden op het strand. Die honden zijn min of meer een plaag maar wij hebben er eigenlijk niet zoveel last van. Ze staan wel regelmatig op 3 poten.............
Er wordt wel degelijk in het lauwe zeewater gezwommen maar of dat nu wel zo verstandig is gezien de ook aanwezige rioolafvoeren, valt te betwijfelen. Of die afvoeren nog in gebruik zijn, weten wij niet, maar ondergetekende gaat er vooralsnog van uit van wel. Bea komt niet verder dan een paar grote tenen in de branding.
Voordat je het weet, heb je een Bali Belli, oftewel ben je aan de schijterij (excuus) en moeten de doosjes imodium worden aangesproken.
Terwijl ik dit verhaaltje aan het dichten ben, begint het bij mij intern opeens wat rumoerig te worden, reden onbekend. Het lijkt mij beter om alvast een van de bedoelde doosjes uit de kast te halen.

Ziet er zo te zien niet verkeerd uit dat appartement. En je moet er inderdaad wel zeker van zijn dat het riool buiten werking is,als je al van plan was in zee te zwemmen. Wij zien wel als je problemen heb met de stoelgang, met al die eettentjes daar waarschijnlijk zo vanaf bent. Gr. Jaap en Gerda

Jaap en Gerda 2016-02-01 18:14:32

Die zee is toch wel lekker hoor! Ik herinner me dat we met jullie genoten van de hoge golven in Kuta, 38 jaar geleden 😃

Corrie 2016-02-01 20:13:10

Als die foto's van het appartement zijn dan is dat niet verkeerd, inderdaad wat meer bewegingsvrijheid als een hotelkamer. Heerlijk toch he die luxe (problemen) uitdagingen. "Selamat makan", maar koop een paar extra doosjes imodium voor de zekerheid.