Laatste

Nederland, Hellevoetsluis

Vrijdag 1 maart en zaterdag 2 maart.

Vrijdag, onze laatste dag op Bali.
Eerst ontbijten en de dagelijkse gang naar onze bedjes. Installeren en links en rechts een beetje bijkletsen.
Vandaag voor de laatste keer een bakkie bij Luthus, samen met Els en Herman.
Het aantal bakjes koffie dat ik hier gedronken heb, is niet te tellen. Bea houdt het altijd op ijsthee.
Na het gezellige samenzijn, fietsen wij naar Made om onze huurfietsen weer in te leveren.
Hij is blij met de nieuwe verlichting en slot die wij er op laten zitten.

Een laatste lunch, nog wat lummelen op het strand en dan is het tijd om de koffers te pakken. Dat hoeft niet zo netjes, dus dat karwei is zo geklaart.
Douchen en de resterende wachttijd in de airconditioned kamer doorbrengen.
Wij hebben tot 16.30u de tijd, dus haasten heeft geen enkele zin.
Wij hebben bovendien onze kamer een nacht langer gehuurd dan noodzakelijk met als voordeel dat je tot het moment van vertrek van jouw kamer gebruik kan maken. Geen gedoe met een gastenkamer of uren slepen met handbagage in deze hitte.

Toch even een vies gevoel, zo'n lange broek aan je lijf.
Wij schudden nog een paar handen en duiken de opgetrommelde taxi in. Het is nu 3 1/2 uur voordat het vliegtuig opstijgt. Je moet hier wel op tijd vertrekken want het verkeer naar het vliegveld kan zomaar helemaal vaststaan, of de boel stroomt over bij een hevige onweersbui. Je moet overal rekening mee houden.

Na het ondergaan van een stuk of vijf controles op het vliegveld kunnen wij eindelijk gaan zitten om wat te eten en te drinken. Daarna gaat alles redelijk vlot tot en met het boarden in Singapore. Daar lopen wij een vertraging op van ruim 1 1/2 u terwijl wij al in het vliegtuig zitten.
Een vrouw zegt haar tas met medicijnen kwijt te zijn. Eerst een hele zoektocht bij de gate, niets gevonden. De vrouw wil het vliegtuig uit, hetgeen uiteindelijk gebeurt. Maar dan moeten ook haar koffers het ruim uit, en dat duurt even.

De vlucht naar Amsterdam blijft een lange zit, ook al omdat vliegen in Economy niet echt comfortabel is. Gelukkig hebben wij de slaappil nog.
Eindelijk, zaterdagochtend, is daar de Hollandse bodem en zien wij Annie & Jaap die ons komen ophalen.
Voor ons is het even wennen aan die ruim 20 grC lagere temperatuur, brrrr, maar gelukkig dit keer geen sneeuw.
Onderweg worden wij bijgepraat over wat er "thuis" allemaal wel of niet is gebeurd en veranderd.

Thuis drinken wij nog een gezamelijk bakkie en dan worden de koffers leeggekieperd en kunnen de dagelijkse rituelen weer beginnen.
Eerst maak ik mijn laatste Pindat af. Bij deze iedereen bedankt voor de leuke reakties!

Maar nu......oogjes toe en over twee uurtjes gezond weer op.

Welkom thuis!!

Willeke 2019-03-02 14:17:14

Het zit er op, dat wordt weer even wennen! Leuk om alles mee te lezen Leo, bedankt! Groetjes, tot vrijdag!

Corrie 2019-03-02 15:40:45

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. De verslagen waren heerlijk om te lezen. Bedankt.

Dickie 2019-03-02 16:08:46

Welkom in Hellevoet.

Elly en Rene 2019-03-02 17:36:06

Welkom thuis

Wil en els 2019-03-02 23:10:07

Welkom thuis! Het ritme alweer te pakken, samen met de regenjas en/of paraplu?