Dag 20-zat-onderweg naar Tampa (zeedag)

Verenigde Staten, Tampa

Wij beginnen aan onze laatste vakantie dag.
Gisteravond een gezellig diner in pak 1, en genoten van een spectaculaire, muzikale show in het theater.
Vandaag zal de geest weer langzamerhand moeten gaan wennen aan de gedachte dat ons weer een lange reis richting ons eigen dakterrasje staat te wachten. Alhoewel het in Nederland nog niet wil winteren, is het temperatuurverschil met ons huidige terras al gauw 20 grC. Brrrr....die gedachte alleen al.
Vwb de thuisreis eerst maar eens zien of wij zonder ernstige vertragingen uit de VS komen; wij vliegen op Detroit en moeten daar overstappen op een vlucht naar Schiphol. Detroit heeft met echt winterweer te maken en het is afwachten of de weergoden ons goedgezind zijn
Wij moeten morgenochtend al om 07.30u door een douane controle op het schip en een uurtje later keren wij de Ryndam de rug toe teneinde dit luxe vervoermiddel in te ruilen voor een shuttle naar Tampa Int. Airport.
Zoals meestal het geval is hink je aan het eind van een vakantie op twee gedachten. Jammer dat de vakantie voorbij is maar ook wel weer blij dat je naar je eigen. normale wereldje terug kunt. Er zijn mensen aan boord die zowat het hele jaar op een cruise schip doorbrengen, maar daar moeten wij niet aan denken.
De kans is aanwezig dat je door medereizigers zodanig wordt beinvloed dat je na zo'n lange tijd ook met een stok moet gaan lopen.
Wij genieten ook op deze laatste dag nog van de weelde, en zullen bij leven en welzijn nog een keer aanmonsteren voor een cruise in een ander gebied, maar cruises zullen onze auto vakanties in de VS niet gaan vervangen. Die zijn wel avontuurlijker en afwisselender, maar dit soort vakanties met elkaar vergelijken is lastig.
Het is nu 10.30u, zonnetje op mijn pet, zwoele zeebries, zware oogleden......even pauze.
In een flits denk ik "zal ik de hoeveelheid consumpties zoals, koffie, water, bier, wijn die wij hebben bijgedragen aan de omzet van de Ryndam eens proberen in te schatten?" Ik bedenk mij op tijd, want wij willen niet dat ook maar iemand de wenkbrauwen gaat fronzen.
Wij hebben ons ondanks het overweldige aanbod aan versnaperingen, netjes gedragen. Alle kleding past nog en wij hebben het idee dat wij in de afgelopen 3 weken niets aan het reeds bestaande overgewicht hebben toegevoegd.
Wij blazen onze achterdeksessie wat vroeger af om de koffers te gaan pakken. Die moeten voor middernacht op de gang staan en worden dan voor ons van boord gesjouwd. Nog een laatste douche voor ons laatste diner aan boord, wat vroeger en iets nuchterder naar bed want het ontbijt is morgen al om 06.30u en wij willen zo uitgerust mogelijk het vliegtuig in.

We hebben genoten van je verslagen en wensen jullie een goede en snelle terugreis.

Dick Riedijk 2014-02-09 00:21:55

Goede reis, hopelijk zonder oponthoud! Home, sweet home, ook weer fijn!!

Corrie 2014-02-09 01:22:54

jammer voor jullie dat het al weer afgelopen is. Hier is het herfst, veel regen en wind .Op jullie platje thuis waai je weg. Truien weer aan. Maar die paar mooie weken pakt niemand jullie meer af. Een hele goede terugreis met hopelijk weinig vertraging. groetjes

wil en els 2014-02-09 08:50:16

Goede terugreis. Als je net zoveel wind in de rug hebt als wij hier tegen, ben je gauw thuis.

teun 2014-02-09 09:44:51

Goed thuisreis dan maar hè. Het wisselvallige hollandse weer tegemoet. Hoewel we afgelopen week best wel een aantal zonnige dagen hadden en de vogels al beginnen te nestelen is het nu weer wind en regen. Groetjes en tot ziens!

Truus 2014-02-09 11:10:01

We vonden de reisverslagen een leuk begin van ons ochtendritueel. Hopelijk is de reis richting Schiphol voor ons vieren probleemloos! We zien jullie morgenochtend min of meer okselfris.

annie&jaap 2014-02-09 11:15:19

Hopelijk komen jullie zonder al teveel oponthoud weer goed thuis! Bedankt alvast voor de leuke verslagen en foto's. Zien en horen jullie!