Bedelen

Indonesië, Bali

Vannacht heeft het hier gedonderd en vielen er bakken water uit de hemel.
Nu ben ik er wel een voorstander van dat de weergoden 's nachts hun frustraties uiten, en overdag moeten ze weer in hun hok.
Het zonnetje schijnt en dan is het al snel erg warm, een warmte waar wij nog aan moeten wennen.
Zo ook het tijdverschil, het is hier 7 uur later, maar dat is een kwestie van tijd.

Robert komt langs om de door ons meegenomen belegen kaas, Gelderse worst en een speciale thee op te halen. Van Robert en Marjon huurden wij vorig jaar een appartement.
De Hollanders die hier wonen, snakken naar dit soort spullen. Het per pakketpost opsturen van levensmiddelen heeft geen zin, want het douanepersoneel is dermate geïnteresseerd dat ze zo'n pakket blijkbaar vaak mee naar huis nemen om aan een nader onderzoek te onderwerpen.
Robert vertelt dat door de negatieve berichtgeving in de pers, veel toeristen zijn weggebleven, vooral veel Chinezen en ..... Japanners. Diverse hotels en restaurants in Sanur zijn dáárdoor in de financiële problemen gekomen en gesloten. Wij gaan het de komende tijd ontdekken.

Bedelen komt in dit soort oorden veel voor, maar wij schrikken toch van de directe benadering van èèn van de stafleden van het hotel.
Eerst vraagt zij belangstellend hoe het met onze kleinkinderen gaat (eerste misser) en dat blijkt een opstapje naar haar kleinkinderen te zijn. Die volgen blijkbaar een dure opleiding en zij zit daardoor in de financiële problemen. Zij zoekt nu een sponsor.
Wij vragen ons af of zij dit aan iedere hotelgast vraagt. Verbazingwekkend.

Wij zitten hier nog maar twee hele dagen, maar het lijkt ons nu al duidelijk dat dit hotel en haar omgeving ons beter gaat bevallen dan ons verblijf van vorig jaar. Allemaal veel ruimer, rustiger op het complex en de bescheiden reuring ligt om de hoek.
Kamer is natuurlijk een stuk kleiner maar redelijk comfortabel, vooralsnog geen klagen. Zie de foto's.

Al met al een rustige stranddag, normaliter zullen er vele volgen.

Zo leuk alles meebeleven. Hele fijne tijd op Bali. Groetjes

Janny van Oossanen 2018-01-19 14:26:01

Het appartement en de omgeving ziet er zeker niet verkeerd uit. Dat personeels lid was vast aan de beurt om een sponser te strikken. Jullie wörden in ieder geval voor vol aangezien. Nou maar hopen dat zij het sponsergeld niet zelf gaat innen. Groetjes.

Jaap en Gerda 2018-01-19 15:05:02

Jullie verblijf ziet er heel goed uit en lijkt op de foto's redelijk ruim en behalve slapen zijn jullie toch veel buiten, dus prima zo. Met een bar aan het strand, helemaal goed. Groetjes.