Eerste stranduren

Indonesië, Bali

Het regent dus wij kunnen op ons dooie akkertje ontbijten.
Het is echter de bedoeling dat wij vandaag even kort gaan aanbakken op het strand.
In de loop van de ochtend kunnen wij onze badspullen inladen en fietsen wij naar de crematieplaats alwaar een mooi, wit zandstrand op ons ligt te wachten.
De eerste uren zijn wij niet aanspreekbaar want er moet genoten worden van de zon, blauwe lucht en het geruis van de zee. Duidelijk is dat wij nog niet aan deze temperatuur gewend zijn en na drie uurtjes laten wij het inmiddels gloeiend hete zand voor gezien/gevoeld.

Wij hebben onvoldoende bier in voorraad dus op naar Hardys om een tray Bintang bier in te slaan. Het is even een gesjouw maar dan heb je ook wat, een drijfnat shirt in dit geval.
Gelijk ter plekke voor ons beiden simkaarten voor bellen en internetten laten plaatsen, om oa in geval van nood ter plekke GOEDKOOP te kunnen communiceren.

Er is inmiddels een aantal jonge gezinnen gearriveerd en die nemen luid en duidelijk bezit van het zwembad. De rust is hier even verstoord maar alles went, en bovendien hebben wij ons weer voorgenomen om ons helemaal nergens aan te storen.

Herman en Els, die wij tijdens onze vorige Bali-reis hebben leren kennen, zijn er nu ook weer en komen ons onderkomen inspecteren. Deze inspectie speelt zich voornamelijk op ons terras af, een kniesoor die daar aanstoot aan neemt.
Wij gaan met zijn vieren uit eten bij Warung Ibu Resi, waarbij opgemerkt dat het gerucht gaat dat Ibu Resi (lees: mevrouw Resi) ooit een warme nacht met Mick Jager heeft doorgebracht, en ze hebben samen waarschijnlijk géén sambal liggen maken.
Enfin, deze dame is nog ongeveer zo kras als de Rolling Stones voorman, en koken doet zij als de beste en dat voor een grijpstuiver.
De avond sluiten wij af met een paar versnaperingen bij het strand.

Uiterst tevreden fietsen wij, begeleid door donder, bliksem en lichte regen naar ons appartementje.

Dat ziet er prachtig uit ! Jullie hebben nog 2 bedden over zie ik.... Geniet er lekker van !

Riek en Dick 2017-01-20 15:08:53

super

els 2017-01-20 15:35:59

Het gaat zo te lezen helemaal naar wens....

Truus. 2017-01-20 16:22:27

Jullie voelen je weer helemaal thuis merken we! Wij hebben weer een dag werk achter de rug het is koud maar we werken ons warm,.morgen gaan we naar de kou niks crematieplaats niks tray bier werken!! Fijne vakantie en hou de moed er goed in! PS ziet er leuk uit!!

ellen en jan 2017-01-20 19:05:10

Zie ik daar nog een logeerkamer? 😃

Corrie 2017-01-20 21:30:29

Schiedam 0 gr.C. Jullie missen hier dus niks, trouwens vandaag wel mooi helder wandelweer, blauwe lucht! Jullie appartement ziet er geweldig uit, ook een zwempool erbij? Is allemaal best bij te houden denk ik zo. Veel plezier.