Overval

Indonesië, Bali

Iedere ochtend wanneer wij na het opstaan de deur van onze airconditioned kamer open doe en het terras op lopen, valt er een heerlijke, warme deken over ons heen. Het is buiten maar 6 graden warmer maar het voelt als een wereld van verschil. Dit moet goed zijn voor alle onderdelen van je lichaam, en zo ervaren wij dat ook. Pijntjes verdwijnen als sneeuw voor de zon, en ben je geen ochtendmens, je zou het hier spontaan worden.

Wij hebben een telefoontje gekregen dat de bestelde bril voor Bea klaar ligt, 5 dagen eerder dan afgesproken. Dat maak je hier toch niet snel mee, meestal vertragen dingen.
Aan het eind van de ochtend, na wat zonnebaden en koffieleuten, klauteren wij op de fiets.
De bril zit zowaar gelijk goed en nog belangrijker, de glazen zijn dik in orde.
Snel de financiën afronden en weer weg.

Wij zitten nu vlak bij Warung Wati bij de crematieplaats. Het zaakje is nu wel open en wij nemen plaats. Hier is sinds een jaar totaal niets veranderd. Wel veel stiller dan vorig jaar toen het hier regelmatig volle bak was.
Het bestelde noodle-soepje smaakt uitstekend en wij kunnen hier wel een middag op teren.

Eenmaal weer op het strand keuvelen wij wat links en rechts, en zo rollen de uurtjes prettig voorbij.
Wij gaan vanavond een nieuw restaurantje proberen, eigenlijk een Thais restaurant waar ook nasi goreng is te krijgen; altijd oppassen met de hoeveelheid pepers die ze bij een Thai in het eten verwerken.

Wij gaan wat vroeger naar de receptie om onze borg te storten voor ons verblijf in 2019.
Hoor ik ineens een oerkreet achter mij , komen daar Dickie en Frans aanlopen. Frans had al eerder lopen verkondigen dat zij op de verjaardag van Bea naar Bali zouden komen, maar serieus namen wij dat niet. Een bijzondere overval dus, heel erg leuk.
Zij zijn vanmiddag om 16.00u geland op Bali en nu al hier.
Dickie en Frans schuiven aan en zo zitten wij onverwacht met z'n zessen aan tafel. Els en Herman zitten ook een beetje verrast te kijken, en zitten ineens met twee Riedijken aan tafel. Dat is effe wennen 😁
In alle consternatie vergeet ik een foto te maken, maar dat komt dan morgen wel.

Het stroomt inmiddels van de regen, een fijne kennismaking van Dickie en Frans met Bali.

Het weer van vandaag: 28 grC met overdag af en toe wat regen, 's avonds veel regen.

Wel goed om de zaken eens door een Indonesische bril te bekijken.

Rene en Elly 2018-02-04 10:50:18

Wat een leuke verrassing 😊 Groeten voir allevier!!

Corrie 2018-02-04 12:17:28

Leuke bril Bea!!

Corrie 2018-02-04 12:18:56

Ola overwinteraars, ziet er allemaal relaxed uit. Lekker hoor! Mooie bril bea. Doe de groetjes aan dickie en Frans. Is toch wel een heel leuk verkaarskado. Groetjes wil en Els

Wil en els 2018-02-04 15:23:47

Mooie bril Bea, staat je pittig. Vanmiddag bij Yvonne en Wim geweest. Verjaardag Yvonne was uitgesteld vanwege de hier nog steeds huishoudende griep. Wim feliciteerde ons met jouw verjaardag, Bea. Ha, ha. En natuurlijk wens ik jullie ook een fijne dag, samen met Frans en Dicky. Wat leuk voor jullie! Nog veel plezier hoor en hopelijk wat minder regen. xxx Truus