Dag 3 en 4

Indonesië, Sanur

21-1-2016
Het was heerlijk slapen in onze airco-slaapkamer en wij kunnen redelijk fris ten ontbijt verschijnen.
Gelukkig is het in buffetvorm dus de keuze is helemaal aan jezelf. Wel veel rijstgerechten maar daar willen wij onze maag en ons darmstelsel nog niet teveel aan blootstellen. Wat toast, bacon en eieren, fruit, dat lijkt redelijk safe.
Wij gaan met nog enkele nieuwkomers een wandelingetje in de omgeving maken. De gastdame en -heer laten even zien waar wij oa veilig geld uit de muur kunnen trekken, niet onbelangrijk want ook hier wordt er geskimmed en meer van dat soort vieze truukjes.
Na een uurtje slenteren hebben wij alweer overmatig last van uittredend lui-zweet en houden wij de tour voor gezien.
Nu krijgen wij het beeld dat wij de komende weken meer dan regelmatig te zien gaan krijgen tw terasje, biertje, lunchje, cappuchinootje, middagdutje,dineetje .......dus welkom in luilekkerland.
22-1-2016
Vlakbij ons hotel is een restaurantje, genaamd Luthu's, waar heerlijke cappuchino wordt bereid, dus wat let ons om daar 's ochtends na het ontbijt een bakkie te gaan doen, en misschien wel twee. Eer dat je hier dan weer klaar bent, is de ochtend alweer voor een groot deel verstreken.
Wij komen daar aan de praat met twee oudere heren van Indonesische makelij, de een ex-luchtmacht officier, de ander oud-jurist. Beiden zijn al een jaar of 20 geleden uit Nederland naar Bali vertrokken. Ze genieten hier volop van hun aow en aanvullende pensioen en dat kan ook makkelijk want de kosten van levensonderhoud liggen hier aanmerkelijk lager dan in Nederland. Zij leven/wonen zeer riant inclusief full-time huishoudster voor ca. 1000 euro per maand, en houden gewoon geld over.Tsjaaaaa.....wel een heel aantrekkelijke gedachte.

Wij gaan naar Hardy's, een warenhuis op 25 minuten loopafstand, en onderweg pakken wij een lunch mee, ook al om de wandeling te voorzien van een rustpuntje. De hitte blijkt ons toch weer parten te spelen, wij zijn er duidelijk nog niet aan gewend, edoch, al strompelend en puffend toch ons doel bereikt.
Wij laten onze telefoons van een ander sim-kaartje voorzien zodat wij lokaal goedkoop kunnen bellen, indien nodig. Nu dacht ik dat wij ook internet zouden hebben maar ondanks verwoedde pogingen krijg ik internet niet werkend, nou ja, bellen kunnen wij wel, internet komt nog wel.
Nemen een taxi terug naar ons hotel, kosten euro 1,50.

's Avonds gegeten bij een restaurantje met een naam die je in Benidorm zou verwachten, nl. "Oranje". Maar het moet gezegd, de nassi/sate was voortreffelijk, en de hutspot met bal gehakt, frikandellen en kroketten (echt waar!) laten wij maar voor wat het is.

Dit klinkt als een goed begin hoor! Gelukkig hebben jullie die twee rollators op de eerste foto nog niet nodig :-)

Corrie 2016-01-22 16:33:13

Leo, Als ik de foto's mag geloven zet je Bea er 's morgens neer en kom je ze 's avonds weer halen. Hoop dat ik ongelijk heb. Rene

Rene Schot 2016-01-22 16:37:53

Ziet er goed uit. Hier 20 graden, ook lekker. Heel veel plezier Groetjes

Benidormbasterds 2016-01-22 18:29:19

Hebben jullie de rollators meegenomen of daar gekocht? (grapje toch?) In Luthu's zijn het volgens ons artiesten die de koffie serveren, prachtig! Jullie relaas komt inderdaad in de buurt va luilekkerland, geweldig. Konden we de verschillende noodzakelijke artsen meenemen zouden we er zeker over nadenken te gaan verkassen.