Dag 25 - van Boulder naar Estes Park

Verenigde Staten, boulder

Wij werden wakker van een enorme lekkage.
Dikke zonnestralen lekten tussen de gordijnen de kamer in, tijd om op te staan.
Vandaag een dagje uit naar de Rocky Mountains waar wij de scenic byway "Peak to Peak" gaan rijden.
Eerst naar Estes Park, ten noorden van Boulder en vlakbij een van de ingangen van National Park Rocky Mountains, en dan ben je al gauw een uurtje onderweg.
Estes Park is eigenlijk een verzameling hotels en andere voorzieningen voor de toerist; het is hier akelig druk en dat zijn wij niet meer gewend.
Hier maar geen koffietent zoeken want voordat je een parkeerplek hebt ........
De National Park Pass zorgt voor gratis entree en die 80 dollar die de pas kostte, hebben wij er nu wel uit.
Bij het bezoekerscentrum is een restaurant dus daar dalen wij even neer.
Het rondje dat wij door het park maken, is niet opzienbarend, wel mooi, en voordat wij er erg in hebben, is het rondje ten einde en kunnen wij aan de genoemde scenic byway beginnen.
Deze voert langs, van oorsprong mijnstadjes maar daar is niet veel meer van te merken. Onderweg zien wij wel veel zwaar bebaarde lieden met paardestaarten, ruige rakkers, en dat zouden wel eens nazaten van gouddelvers kunnen zijn.
Soms zien wij het restant van wat ooit de ingang van een mijn moet zijn geweest (zie foto).
Zomaar ergens langs de weg doemt een "wegrestaurant" op (zie foto), de Millsite Inn; het oogt oud en een beetje vevallen, er staan wat pick-ups voor de deur en wat je binnen gaat aantreffen is maar de vraag. Aangezien wij inmiddels trek hebben in een lichte lunch stappen wij naar binnen.
Tot onze blijde verrassing ziet het er binnen gezellig uit, het lijkt een beetje op een bruine kroeg.
Het beherende echtpaar zorgt ook voor een lekkere lunch, onder begeleiding van wat country & western muziek, dus wij weer blij de deur uit,
Wij toeren weer gezellig, en vooral rustig verder, kijken om ons heen en proberen alles in ons op te nemen.
Ineens staan wij tegenover een katholiek kerkje wat blijkt te behoren tot het Saint Malo Center, waarvan je om de een of andere reden de aanwezigheid niet verwacht.Altijd even binnen kijken maar dat was niet heel bijzonder, de lokatie was het bijzondere, zo in the middle of nowhere. Bleek ook nog dat, gezien de uitgestalde foto's, Paus Johannes, de vrolijke Poolse paus, er op bezoek was geweest.
Na deze geestelijke oppepper door naar Nederland, ook een voormalig mijnstadje dat het nu van toerisme moet hebben. Jammer dat zo'n stadje geen hart, geen oud centrum heeft. Het is meer een verzameling, losse gebouwen (zie foto), niet zo geschikt om eens even rond te lopen (zie foto's).
Van Nederland rijden wij weer richting Boulder via een slingerende weg door ravijnen.
Op de terugweg ontdekken wij een chinees restaurant, dus verder niet naar andere eetgelegenheid gezocht.

Leuke tochtjes vanuit Boulder! Wij zijn nu in Bend, Oregon en dat is een grote verrassing. Nooit van gehoord voor we de reis begonnen en nu blijkt het heel leuk en gezellig te zijn. Morgen groot feest hier voor the 4th of July. Net als bij jullie natuurlijk. Gezellige dag!

Corrie 2013-07-04 07:20:18

Hallo Bea en Leo , Vanmorgen bij het ontbijt jullie reisverslag doorgenomen. Al met al lijkt het me een zeer ontspannen reis en daar gaat het om tijdens de vakantie . Nog een paar dagen - tenzij er verlengd gaat worden- dan staan we op Schiphol om jullie te verwelkomen. Prettige afsluiting van jullie vakantie!