Vrijdag

Indonesië, Denpasar

De vrijdag staat thuis altijd voor "buiten de deur" koffie drinken en eten. Dat is vandaag in Sanur ook het geval, en dat zal nog weken hetzelde beeld zijn. Onze darmen hebben gelukkig nog geen weet van een klimaatverandering en wij zijn niet van plan om dit vrijwillig te gaan mededelen.
Er staan hier blijkbaar wel allemaal warmtepompen te draaien, niet zichtbaar voor ons, maar hier werken ze wél. Een heerlijke temperatuur van 30 grC, goed uit te houden als je het maar rustig aan doet.
Er staat inmiddels voor volgende week woensdag een dagtrip geplanned en de week daarop vliegen wij voor een midweek naar Yokyakarta op Java. Daarover later meer.

Vandaag springen wij voor het eerst op de gehuurde stalen rossen. Even voorzichtig aan want alles aan die fietsen kan spontaan afbreken of dienst weigeren. Maar gelukkig, vooralsnog geen probleem en wij spoeden ons richting juwelier om het bestelde zilverwerk op te halen. Helaas, het lag nog niet klaar. Aduh, morgen weer een dag.

Hier, in Nederland, ontstaat er ook weer een ritme: ‘s morgens bij de kom yoghurt met müsli jullie update lezen. Fijne dag verder!

Willeke 2019-01-19 08:58:38

Het zonnetje schijnt hier gelukkig ook weer maar wel met 30° verschil. Er wordt alweer aan schaatsen gedacht.....

Corrie 2019-01-19 13:06:46

Veel bekends te zien op de foto's. Ook ik stap nu even, lekker warm gekleed, op m'n fiets om van de winterzon te genieten. Voor jullie tijd om naar bed te gaan.

Dickie 2019-01-19 16:25:10

Dat elke vrijdag buiten de deur eten en koffie drinken heb ik ook proberen in te voeren. Maar Gerda vindt het toch te koud in de tuin.(jammer hoor) Heel leuk dat jullie een midweek naar Java gaan, het is gelukkïg niet zo ver weg vanwaar je nu zit. En wat jullie stalen rossen betreft, het zijn net paardeñ waar je ook eerst alle nukken moet leren kennen voor dat je er lekker en veilig op kan rijden. Groetjes