Dag 17 - wo - verblijf in Cheyenne (3)

Verenigde Staten, Cheyenne

Het wordt de laatste dag in Cheyenne.
Het is een drukte van jewelste in downtown vanwege het gratis pancake ontbijt waar ca 10.000 mensen op af komenn.
Wij houden wel van gratis, maar niet zo van pancakes dus dat laten wij schieten voor de inmiddels gebruikelijke bacon&eggs&toast&koffie.
Wij hebben nog nooit een luchtshow gezien en dat wordt vandaag goedgemaakt. Nu is het alleen een show van de Thunderbirds van de Amerikaanse luchtmacht, en geen komplete voorstelling met showteams uit diverse landen en ook andere vliegmachines dan straaljagers.

Nieuwsgierig om 8.30u in de auto naar het terrein van de lokale universiteit, waar een open vlakte aan grenst waar overheen gevlogen wordt.
Iedereen gaat lekker op haar of zijn krent in het gras zitten of in meegenomen stoeltjes.
Niet voordat een hier onvermijdelijk gebed op de goede afloop van het evenement door de speaker is uigesproken, scheren de eerste toestellen met een oorverdovend lawaai over.
Normaliter vliegen de toestellen behoorlijk hoog en natuurlijk snel, zodat je nauwelijks scherpe foto's kunt maken, maar voor het idee toch een poging gedaan.
Na een half uur is de show al voorbij en verwacht je een afscheidvlucht waarbij de toestellen de kleuren van de Amerikaanse vlag uitbraken, een dergelijk gevoel van patriotisme hadden wij dit keer wel gewaardeerd, maar dat zat zeker niet in het budget.
De toeschouwers duiken nu allemaal in hun auto met als gevolg dat de hele zaak vast zit, het duurt 1 1/2 uur voordat onze auto weer in de parkeergarage staat. Bij geen verkeer overbrug je deze afstand in 10 minuten.
Teruglopend naar de inmiddels tot stamkroeg-/restaurant verheven The Albany, komen wij langs Gunslingers Square. Daar wordt dagelijks een nep-vuurgevecht gehouden met als decor een westernstadje. Eerlijk gezegd beginnen wij een beetje genoeg te krijgen van dit soort, slechte western-shows, dus wij geven onszelf de sporen en duiken op een biertje, beetje vroeg, maar ja, in tegenstelling tot gisteren is het nu prachtig weer.
Er is vandaag tijd genoeg om de vervallen activiteiten van gisteren alsnog in te passen en dus laten wij ons wederom met de shuttlebus naar het feestterrein vervoeren. Wij verorberen als "lunch" een patatje en een hotdog en duiken het western- en indianendorpje in. Dit blijkt een braderie-achtig festijn dus wij zijn daar redelijk snel uitgekeken, en pakken de bus terug richting hotel.
Het blijkt vandaag Cheyenne-Day te zijn, een aparte feestdag binnen de Frontier Days. Werknemers krijgen de middag vrij om de bloemetjes buiten te zetten en daar wordt zo te zien gulzig gebruik van gemaakt, de biertappen maken overuren. Muziek alom, diverse bands doen hun best om aan te horen muziek uit de luidsprekers te laten schallen, wat jammer genoeg niet altijd even goed lukt.
Gezien deze drukte gaan wij wat vroeger dan normaal eten om te voorkomen dat wij toch nog een hamburgertent in gejaagd worden.
Laatste avond hier, dus flesje wijn bij de filet mignon. Genieten hoor.
Voldaan druipen wij af naar ons hotel, teneinde de avond in gepaste rust door te brengen.
Morgen wordt het een wat lange reisdag naar Deadwood - South Dakota.

Hoi Leo en Bea. Leuk voor ons om op deze wijze getuige te zijn van alles wat jullie zo meemaken. We zijn benieuwd naar de dag van morgen. Groetjes

Arij en Nel 2015-07-23 15:25:13

Het is niet saai, zo te lezen, jullie maken wel alle activiteiten mee, van alles wat. Trouwens wat die laarzen betreft: het is soms ook wel eens leuk om op "grote voet" te leven! Goed reis verder!