Dag 14 - verblijf in Page

Verenigde Staten, page

Het hotel-ontbijt mag dan gratis zijn, maar het is een aanfluiting en alleen goed voor het reisbudget. Dat wordt morgen dus een ander adres.
Wij gaan eerst naar het kantoor van Colorado River Discovery om meer gedetailleerde informatie over de "smooth water rafting" te krijgen. Het blijkt dat je alleen een kleine plastic zak met spullen mee mag nemen, een camera en telefoon mag ook nog net. Zij verzorgen de lunch, tegen betaling uiteraard, maar wel zo gemakkelijk.
De ochtend brengen wij verder wat lezend door want zoveel is hier niet te beleven.
Het is inmiddels tijd om ons voor het raften te melden en zien de woeste golven,witte schuimkoppen, draaikolken en overboord slaande mensen al voor ons. Allemaal fantasie hoor, want wij wisten dat dit in ieder geval niet zou gaan gebeuren, maar dat het uiteindelijk zo rustig gaat, is nu ook weer niet de bedoeling .
Het meest spectaculair zijn de golven van passerende vissersbootjes. "Pas op, bumps" , wordt er geregeld geroepen, maar voelen doe je ze niet.
Na 1 1/2 uur drijven, komen wij bij een strandje, stappen van boord en kunnen dan het lunchpakket aanvallen, maar veel trek is er niet, vooral door de verzengende hitte op het strandje. Ik schat dat de temperatuur tegen de 40 grC aan zit en geen wind. Het verkoelende water van 12 grC helpt dan ook maar heel even.
Onderweg wel de nodige mooie plaatjes van de wanden die tot 1 1/2 km hoog boven het water reiken. Vooral Horseshoe Bend is mooi (zie eerste twee foto's).
Ook de Glen Canyon Dam en brug zijn indrukwekkend van beneden af gezien.
Voor de terugtocht worden gelukkig de motoren aangezet, zo snel mogelijk die verkoelende wind door je haren voelen ....:-)
Wij zijn blij dat wij na 3 zeer warme uren weer aanmeren.
Nog vermeldenswaardig is dat de route vanaf boven, naar de rivier, voert door een 3 km lange tunnel.
In onze koele hotelkamer weer even bijkomen en de reis van morgen voorbereiden. Dit is een van de mindere dagen.

Als iemand aan boord op een blokfluit gaat spelen, kan dat natuurlijk nooit een woeste tocht worden.