Kuta

Indonesië, Sanur Beach

Wij gaan vandaag een boodschappentourtje maken in Kuta met Herman en Els.
Doel is warenhuis Matehari (de nieuwe) en Matehari (de oude) in Kuta, vlakbij hotel Yulia waar wij in 1978 verbleven (hier zijn wij afgelopen jaren eerder geweest en hebben daar al over verhaald).
Eerst de nodige ochtendrituelen en dan de taxi in. Vandaag willen wij er één met een meter zodat er onderweg niet aan de afgesproken prijs gemorreld kan worden.

De "nieuwe" Matehari valt ons erg tegen, een sfeerloos warenhuis waar geen enkele poging is gedaan om het een beetje gezellig te maken. Blijkbaar vinden meer mensen dat want je kunt er een kanon afschieten.
Wij winkelen afzonderlijk, ook al omdat Els en Herman het winkelen langer volhouden.
Na een half uurtje houden wij het voor gezien, laten Els en Herman achter, en gaan met de taxi naar de "oude" Matehari. Het is oud en hokkerig maar wel leuker om rond te scharrelen.
Er is weinig wat voor ons interessant is, behalve potjes met een wondermiddel om een glad huidje te creëren. Die gaan dus de koffer in.

Wij lopen naar hotel Yulia om te lunchen, dat dreigt een goede gewoonte te worden. De serie oude foto's vanaf de oprichting in 1972 hebben zij inmiddels grotendeels verwijderd. Zij zullen ook denken, laten wij maar wat meer vooruit gaan denken. Ook goed, gelukkig hebben wij de foto's nog.

Een taxi brengt ons weer veilig thuis. Opvallend is hoe fijn de Balinees het vindt wanneer je hier al een paar keer geweest bent. Zij zijn erg trots op Bali en haar cultuur en vinden dat niemand dat mag gaan verstoren, zeker moslims en Javanen niet.

Na wat te zijn bijgekomen van de vermoeienissen, trekken wij ons terug in de koelte van onze kamer.
Het weer is nu wat stabieler dus voor het diner nemen wij plaats in een paviljoentje op het strand van ons hotel voor een gezellige afsluiting van de dag.
Het weer: instabiel, voornamelijk bewolkt met af en toe wat regen, 29 grC.
Gegeten bij Inna Sindhu Beach hotel

Relaxed hoor. Jullie willen zeker wel even horen wat je mist: juist, de griep. Na Annabelle, Patricia en Louisa ligt nu Arda met 39 graden koorts in haar bed. Geniet nog even lekker van jullie vitamine D shot elke dag.