Dag 17-wo-naar en verblijf in Oranjestad.

Aruba, Oranjestad

Bij deze alle volgers bedankt voor de felicitaties mbt de 65ste verjaardag van Bea, heel leuk.
Wij blijven deze verjaardag maar vieren omdat je dat op basis van de Nederlandse tijd en de locale tijd ( ca 7 uren vroeger) kunt doen.
Deze hele reis is al een verjaardagreis, vanavond nog een etentje in de Pinnacle Grill wat geheel gaat verlopen op basis van het concept in Le Cirque, een befaamd sterren-restaurant in New York. Dan is het wel weer welletjes.
Helaas zijn wij Leen (v.d.Wal) op Aruba misgelopen. Toen wij eenmaal wakker waren, alles in de buurt en aan de horizon afgezocht maar geen spoor van de Eendracht, ook geen weerspiegeling van Leen's glimmende schedel. Misschien zijn wij elkaar in de nachtelijke uren gepasseerd, maar aangezien wij geen wacht hoeven te lopen, is ons dat dan ontgaan.
Wij zijn maar een paar uren in Oranjestad en vertrekken alweer vroeg in de middag.
Wij denken ons vertier wel weer in de stad te hebben maar dat valt tegen. Men is druk bezig om diverse delen te verfraaien, en daar waar het werk al klaar is, ziet het er best fraai en modern uit. Mooie winkelcentra waar men zich voornamelijk richt op de tourist die gebukt gaat onder de last van kapitaal. Nu lopen wij nog aardig recht op dus dat is kijken, kijken, niet kopen.
De locatie waar cruise schepen worden ontvangen, gaat op dit moment ook geheel op de schop voor een bedrag van 20 milj. euro Nederlands geld, maar dat lijkt een prima investering.
Wij bekijken Fort Zoutman met zijn rood-wit-blauwe toren en stappen daarna op een toeristische tram die ons na veel wachten terugbrengt naar het schip.
De tijd vliegt en het is alweer tijd voor de lunch (aan boord). Eens kijken of er haaievinnensoep of babi pangang is.
Toch een baby ontdekt aan boord, waargenomen door het gejammer in 30 grC; lijkt mij ook niet zo handig om met een klein kind van hooguit 1 jaar een dergelijke reis te maken. Zal wel weer gaan onder het motto "het moet kunnen".
Het is kip Chow Mein geworden en geen haaievinnensoep te bekennen, dat moet dan nog maar even wachten.
Inmiddels zijn wij alweer buitengaats en varen langs de kust. Het eiland is groter dan je zou vermoeden. Er is inmiddels aardig wat nieuwbouw, ook een hotel met 9000 kamers, goedkoopste kamer $ 600 per nacht, heb ik mij laten vertellen.
Eenmaal op zee genieten wij weer van een briesje, wel nodig in deze temperaturen. In een mum van tijd is er geen land meer te zien, alleen maar donkergrijs water en lichtblauwe lucht. Als je de weg niet weet, zou je zomaar verdwalen, gelukkig hebben wij de kaptein cs nog.
Het diner blijkt een 4 gangen diner en is heerlijk doch zo voedzaam dat wij na afloop geen pap meer kunnen zeggen. De feestelijkheden sluiten wij af in de sing-along pianobar met enkele medelanders die ons tracteren.
Wij hebben een dvd (3 uur) aangeschaft waarop alle bestemmingen in de Caribbean belicht worden. Wie hierin geinteresseerd is, moet het ons even laten weten want dan is hij te leen. Geschikt voor volgers die wij een beetje lekker hebben kunnen maken voor het cruisen in dit gebied. Laat het maar weten.

Het ziet er allemaal weer niet verkeerd uit, passen de broeken nog een beetje?