Dag 8- Ander strandleven

Indonesië, Sanur

Relaxed luierend en om ons heen kijkend, borrelen wat gevoelens op over hoe het hier nog niet zo lang geleden was.
Normaliter kwam je in Sanur de dag op het strand aardig door met een praatje links en rechts, én natuurljk, het aankijken van het strandleven.
Vissers die hun vangsten aan land brengen, commerciële boottochtjes van toeristen, wat zeilers, kanoërs, surfers, pootje-baaiers, bekwame en onbekwame zwemmers, spelende honden, strandverkopers.
Echter, het strand ligt er op deze doordeweekse dag stilletjes bij.
Op het water dobberen er zes, voor anker liggende, verlaten bootjes.
Vorig jaar was het al stiller dan wij ooit gewend waren, maar nu is er schepje bovenop gegooid. Alleen aan het einde van de middag én in het weekend is het door de locale bewoners levendiger.
Wij moeten gissen naar de oorzaken.
Het toerisme naar Bali neemt alleen maar toe, maar dat zien wij niet terug op onze locatie in Sanur.
Ik denk dat het type reiziger verandert, er vindt een verjonging plaats.
Jongeren gaan liever naar plekken waar discomuziek zandverstuivingen veroorzaken, waar zij kunnen chillen en feesten, zoals in Seminyak en Canggu aan de westkust.
Dit vind je in Sanur nog nauwelijks, voor ons wel zo prettig.
Het corona-tijdperk zal ook invloed hebben gehad op reisplannen van de overwinteraar. Was het min of meer een ingeslepen gewoonte om naar Bali te reizen, nu moest men ineens twee jaren wat anders verzinnen. Gewoontes zijn wellicht doorbroken.

Hoe het ook zij, het ligt niet aan de gastvrijheid en hartelijkheid van de mensen hier, en zeker niet aan de temperatuur. Ook vandaag weer boven de 30 grC.
Het weer: veel zon, drukkend.
Gegeten bij Warung Ibu Putu

Sanur was lang geleden juist heel duur. Dat konden we in 1978 niet betalen 😄

Corrie 2024-01-24 06:29:31

Ik droom ook van een strandbedje in de zon. Fijn Leo, dat je ons weer laat meegenieten. Veel plezier verder

Atie 2024-01-24 10:28:47

Misschien blijven juist ouderen door de onzekere toestand in de wereld dichter bij huis

René Schot 2024-01-24 11:49:26

Wel fijn als je zonder problemen je strandbedje kunt reserveren. De temperatuur is bij jullie prima, dus vraag niet hoe het kan maar geniet ervan. Veel plezier.