Kap Badung

Indonesië, Jalan Pantai Sindu

Vandaag zoeken wij het uiterste zuiden van Bali op.
Gusti wacht al in de lounche.
Nog een beetje slaperig stappen wij samen met Els en Herman bij onze gids voor vandaag in de auto.
Zonnetje is weer te voorschijn gekomen, dus alle ingrediënten voor een fijne tourdag zijn aanwezig.
Het is ons vandaag te doen om ruwe kusten en woeste wateren van Kap Badung, het schiereiland ten zuiden van Denpasar/Sanur. De tour gaat langs Nusa Dua, Pandawa Beach, Blue Point, Uluwatu en Jimbaran. Het gigantische standbeeld Garuda Wisna Kencana, met zijn 121 mtr hoogte het hoogste standbeeld van Indonesië, laten wij links liggen. Dat zien wij zo ook wel.
Het waait de laatste dagen aardig dus wij krijgen waar voor ons geld. De zee is zelfs zo ruw dat het op de meeste plekken niet verantwoord blijkt om te surfen. Natuurlijk jammer voor het spektakel.
Neemt niet weg dat de zee-gezichten om te watertanden zijn. Behalve dan bij Jimbaran, waar het vuil, net als bij Kuta regelmatig in grote hoeveelheden aanspoelt. Daar hebben wij in Sanur niet zoveel last van.

Ik had geen idee hoe het landschap er hier uit zou zien. Het blijkt net zo groen als ten noorden van Sanur, wel minder heuvelachtig en geen terrassen/sawa's. Wel terrasjes, maar dan bestemd voor de horeca, voornamelijk bezet door de jongere toeristen die wij hier veel zien. Surfliefhebbers neem ik aan.
Ook hier veel hotels in aanbouw en op sommige plaatsen vraag je jezelf af wie daar nu wil zitten, zover van de kust. De kusthotels zijn duidelijk bestemd voor de tourist met een dikkere portemonnee.

Verder zijn de wegen net zo druk, oftewel chaotisch als op de rest van Bali. Smalle wegen met links en rechts fabriekjes, winkeltjes, tempels en woonhuizen, en héél veel verkeer. Deze drukte heb ik hier niet verwacht.

Het weer: 29 grC, blauwe hemel, winderig
Gegeten bij: Tootsie

Het internet werkt daar in drievoud 😀 Dat is in elk geval veel beter dan geen bericht! Leuk uitstapje! Jammer dat je de surfplank niet kon proberen Leo! Hier is de sneeuw weer verdwenen en zijn we terug bij grijs..... Grxxtjes!

Corrie 2019-01-26 09:27:57

Bij een temperatuur van 21 graden en kalme zee is het hier ook goed toeven. Groeten uit Monda.

Atie 2019-01-26 12:12:50

mooie trip prachtige stranden en zee ziet er goed uit nog veel plezier

ria 2019-01-26 13:20:15

Wat prachtig toch die witte schuimkoppen van de brekende golven. Mooi tripje; weer een stukje Bali kennis opgedaan. Net even langs het Haringvliet gefietst, ook hier bijna schuimkoppen, het waait stevig, en bepaald geen tropische bries. Geniet van alles.

Dickie 2019-01-26 17:29:59

Leuke trip naar het winderige zuiden van Bali. Daar konden jullie lekker de wind door je haren laten waaien.(sorry ik bedoel natuurlijk alleen de ďames) Leuke foto sessie van plaatselijke schoonheden en mindere schoonheden. Groetjes

Jaap en Gerda 2019-01-26 23:34:52

Flinke reis gemaakt. Strand aan de zuidkust ziet er wel schoon uit, westzijde duidelijk minder zal wel door de stroming komen. Wat een kolossaal beeld. Jullie zien er allen relaxed uit, de vakantie doet jullie goed.