Bijkomen

Indonesië, Denpasar

Het is altijd wat vreemd dat een dag als gisteren toch aardig vermoeiend is. Je doet niet veel, je zit in de auto en wandelt wat stukjes om iets te bekijken. Het komt misschien door het vele gehobbel over de niet al te strakke bestrating.
Duidelijk, het wordt dus een dag met weinig actie. De zon prikt vandaag behoorlijk en er staat een warme landwind. Oppassen want je kunt nu levend verbranden.

Leuterpraatjes zo links en rechts, mensen kijken en gesprekjes van anderen afluisteren.
Tijdens de koffiepauze mogen wij ook een echt leuterpraatje aanhoren van twee Nederlanders die hun ervaringen delen over hoe je het beste Balinese vrouwen kunt versieren.
De één heeft zich hier definitief gevestigd, getrouwd met een Balinese, en de ander is daar nog niet is geslaagd en wil advies.
"Ik wil jouw advies over het versieren van de vrouwen hier, want ik heb een koffer vol met dozen condooms bij mij". Er volgen wat warrige en nauwelijks verstaanbare adviezen. De toon is nu iets meer gedempd en de resterende flarden van de conversatie wordt vaak overschreeuwd door een groep kakelende kippen, excuus straatverkoopsters, die in de buurt op stok zitten.
"Het kan hier vreemd gaan" zegt de adviseur. "Ik kreeg bij de bank geld van een mooie bankmedewerkster, en bij het natellen, zat er tussen het geld een briefje met haar telefoonnummer met het verzoek om contact op te nemen, en ja, feest natuurlijk joh".
De afdeling sterke verhalen passeert verder de revu en zo langszamerhand krijg ik ook genoeg van dit gebral. Het was even "interessant".

Het is zaterdag, dus het is in de omliggende strandtenten iets rumoeriger dan normaal. Er lopen hier aardig veel Australische muzikanten rond die blijkbaar hun verblijf bekostigen met optredens. Van eenlingen met gitaar, die ik voor het gemak altijd goedwillende singer-songwriters noem, tot slechte immitaties van Queen.
Maar het moet gezegd, rond 22.00u keert normaliter de rust terug.

Daar hebben wij mijn gebruik van het woord "normaliter" weer. Ik las een opmerking hierover van oud-collega Arij. Het refereert naar mijn favourite gedicht van Toon Hermans:

De tuinman

De tuinman Christoffel
was zat normaliter
hij lag naast zijn schoffel
en was als een gieter

Wij sluiten de dag af met een extra neut.

Het weer: zonnig, winderig, 31 grC.
Gegeten bij: Warung d'Mantree.

Die neut kunnen we hier ook wel gebruiken, een druilerige grijze zondag.......

Corrie 2019-01-27 12:19:01

Hier een dag met regen. Straks naar Wim en Yvonne (jarig), waar ons gelukkig ook een neutje en gebak wacht. Vanavond gaat het stormen (zegt men). Truus

Truus Bechtum 2019-01-27 13:36:10

Hier zonnig maar koude wind .We zijn niet jaloers maar die borrel roept bij ons wel herinneringen op!!!

Ellen en Jan 2019-01-27 14:13:40

Zo´n uitrustdag met Story verhalen is ook niet verkeerd. En er moet weer kracht worden verzameld voor de Java trip. Hier is regenachtig maar niet koud, zondagmiddag 16.00 uur toch wel tijd voor een neutje na het mooie gedicht van Toon weer te hebben gelezen.