Zon

Indonesië, Bali

Ja hoor, daar is hij dan, het zonnetje.
De installatie werkzaamheden voor een dag aan het strand zijn inmiddels achter de rug.
In het weekend zit het strand vol met lokale mensen, nu is het weer rustig,
Het wordt hoog water en dan wordt het water direct langs het strand ververst en mogen wij het weer goed zwemwater noemen.

Ik was van plan om iets met Zen Tangle te doen. Je zou misschien denken dat het een te strak en te klein zwembroekje is, maar nee, het is een vorm van tekenen. Het leek mij wel leuk als tijdpassering maar na een half uurtje had ik het wel gezien. Dit is niet iets om op een strandstoel te doen.
Op ons koffie adres komen wij weer mensen tegen die wij van vorig jaar in Taman Agung kennen. Je kunt op die manier wel je koffie-praatjes kwijt en de tijd vliegt.

Er loopt hier een hondje rond dat blijkbaar een vaste bezoeker van ons hotel is. Vanochtend stond zij weer op ons terrasje en eenmaal op het strand was zij ook aanwezig. Loops, en dat trekt weer andere hondjes aan die een cadeautje voor haar hebben.
Je moet hier wel attent zijn op deze heren-hondjes want die blijven de neiging hebben om hun territorium te markeren cq uit te breiden, of het nu jouw strandstoel of tafel is of niet.
Jawel, een levendige bedoeling hier.

Buikloop of andere ongemakken vanuit maag en/of darmen zijn ons tot nu tot bespaart gebleven. Je kunt je er natuurlijk niet altijd tegen wapenen, een beetje zeewater kan al genoeg ellende veroorzaken. Wij volharden in het drinken van coca-cola en bier, en blijven roepen dat dit de ideale vernietiger van verkeerde bacteriën is.

Bij het eten vanavond in een echte warung om de hoek, Beringin Panti's, nemen wij dus een biertje en een cola en vegen eerst het bestek en glazen een beetje schoon. Daarna wordt de aanval geopend op een paar heerlijke Indonesische schotels.

Na een ideale stranddag is het hier inmiddels flink gaan donderen, bliksemen en regenen.
Heerlijk om te gaan slapen, al vindt Bea het helemaal niks.

Zo moet het zijn, overdag een lekker zonnetje en in de avond en nacht regen, want het moet ook allemaal groen blijven, perfect!! De gevulde bordjes bij het warung restaurant zien er smakelijk uit, met voldoende groenten. En inderdaad het mechanisch reinigen (poetsen) van bestek en servies goed kan veel voorkomen en een biertje en cola is ook altijd goed, Jullie komen de dagen zo prima door, is net bij te houden zonder stress, ga zo door! Bye Nel & Arij

Nel en Arij 2018-01-23 16:06:31

He, he konden julĺie eindelijk verder met je kleuren schema. En wat zie ik, durft bea eindelijk met haar huisvriend op de foto (moet kunnen). Dus dat wordt dan veel bier en cola, niet zo goed voor de kilo'tjes. Maar dat zweet je er wel weer af neem ik aan. Ģroetjes