Dag 6 - zat - verblijf in Twin Falls (Idaho State).

Verenigde Staten, Twin Falls

Lekker rustig aan vandaag.
Wij slapen een beetje uit, ontbijten, doen wat kleine boodschappen en stippelen een route voor vandaag uit.
Wij willen niet teveel kilometers maken vandaag en gaan alleen de directe omgeving van Twin Falls bekijken.
Een hoofdrol in het omringende landschap wordt gespeeld door de Snake River, die telkens weer het oog van de camere weet te trekken.
Wij rijden de Thousand Springs Scenic Byway naar Bliss, voornamelijk langs deze rivier, en dat is toch al gauw weer 50 km over rustige binnenwegen sukkelen. Een plekje voor het nuttigen van wat ingekochte lekkernijen gezocht, en ja, dan neemt zo'n tochtje nog aardig wat tijd in beslag.

De brug naar Twin Falls over de Snake River trekt ieder jaar weer een aantal durfals die er vanaf springen, overigens wel voorzien van een valscherm, maar ik moet er niet aan denken.
Ooit was het de Amerikaanse stuntman Evel Knievel die het bij deze brug probeerde om met een soort raket-aangedreven motorfiets over het ravijn heen te "springen", maar dat mislukte jammerlijk; hij kwam op de rivieroever terecht en overleefde door een valscherm.

Wanneer je hier in de buurt bent, is het een must om de Shoshone Falls te gaan zien, dus die pikken wij gelijk mee.
Al met al een heerlijk relaxed dagje waarop wij rustig de indrukken van deze omgeving laten indalen.
Het levert allemaal ook nog een paar aardige plaatjes op.

Mooie plaatjes! Wij zijn daar nog niet geweest dus ik ben benieuwd! Groetjes uit Bleiswijk, grijs en nat vanochtend.

Corrie 2015-07-12 08:52:46

Het begint nu echt mooi te worden! Ik begrijp niet hoe je er toe komt om elke keer zo,n stuk te schrijven!Als ik dat moet doen kost het me elke dag een halve vakantiedag! Goede reis verder we denken aan je en reizen met je mee! groeten Ellen en Jan Ps steeds mooi weer hier maar vanochtend regen en nu om 9 uur is het weer droog!

ellen en Jan 2015-07-12 08:58:53

Zo, eindelijk de (achterstallige) verslagen gelezen tot nu toe weer met veel plezier, het ziet er weer prachtig uit, en lekker relaxed, tot de volgende. Xx.

Riek 2015-07-12 11:05:44

Mooie en gevarieerde omgeving, een rivier volgen geeft altijd bijzondere plaatjes. We zien uit naar het volgende verslag, groetjes.