Winkelen

Indonesië, Bali

Het is vanochtend helaas weer grijs en nattig. Paraplu mee naar de eetzaal.
Even lijkt het er op dat het opklaart, maar wanneer wij de horizon afkijken, ziet het er niet rooskleurig uit.
Wij besluiten om samen met Els en Herman naar Kuta te gaan om een winkelcentrum onveilig te maken.
De afstanden zijn het hier niet, maar wel de drukte in het verkeer. Dat staat weer eens behoorlijk vast en onze taxi-chauffeur doet een poging een snellere weg te vinden. Dat gaat niet lukken.
Ik moet even denken aan een artikel in de krant van de afgelopen dagen, waarin stond dat veel pensionada's Nederland verlaten. Eén genoemd voorbeeld was iemand die naar Sanur was getrokken, want hij was oa de files in Nederland zat. Deze meneer heeft dus niet goed opgelet, want het verkeer loopt hier steeds meer vast.

Uiteindelijk bereiken wij toch winkelcentrum Centro. Hier zijn wij vorig jaar ook wezen buurten. Eerst koffie op het dakterras. Net als toen keken wij ook nu weer neer op een ruwe zee en een natte boulevard.
Het is hier niet echt goedkoop voor Balinese begrippen, en soms ook voor Nederlandsche begrippen. Een merk poloshirt ligt hier voor € 55 te blinken en dan is daar al 70% korting af.
Els slaat weer het nodige in voor al het nageslacht, dus zij is druk in de weer.
Wij mannen, vinden net als vorige jaar, twee lege stoelen en nemen een afwachtende houding aan met de portemonnee dicht tegen ons aangedrukt.
Het mag niet baten. "Kom eens kijken", en "moet je zien, hoe leuk", deze kreten zijn regelmatig hoorbaar.
Wel fijn is dat wij, iedere keer wanneer er wordt afgerekend, een voucher krijgen voor een gratis Belgische wafel met ijs.
Na het nodige gesjok langs schappen, tafels en vitrines is het tijd om het restaurant op te zoeken voor een lichte lunch. Het buitenterras is nu niet aangenaam want er is sprake van een regenstorm. Hierbij komt wel erg veel water omlaag.
De lunch sluiten wij af met de gratis wafels, logisch niet waar.

Wij strompelen weer wat rond, kopen nog wat dingetjes, en dan een taxi retour. Het aanbod is hier wat ruimer. Ook nu zitten wij weer in een niet-reguliere taxi, maar in een busje van het winkelcentrum. De man vertelt dat dit zijn eerste rit is van vandaag en hij is vanochtend vroeg al begonnen. Het kan een verzonnen, zielig verhaal zijn, maar wij geven de man maar wat extra's.

Vandaag gaan er wat bekende, Nederlandse hotelgasten terug naar de vrieskou. Het is gebruikelijk om die uit te zwaaien, dus daar doen wij natuurlijk aan mee. Als je hier enkele jaren in dezelfde periode geweest bent, dan leer je elkaar een beetje kennen.

De avond valt over Sanur en wij gaan overdekt eten, lijkt ons veiliger. Ook niet te ver lopen want die paraplu beginnen wij een beetje zat te worden. Maar ondanks de nattigheid, is het een leuke dag geweest.

Het weer van vandaag: 26 grC - langdurige regenbuien - windkracht 4

Ach ja, je moet toch wat als je geen gebruik kunt maken van jullie strandbedjes. Dan komt er al gauw een winkelcentrum als alternatief voorbij varen. Wat dan meestal ongeplande uitgave van miljoenen met zich meebrengt. Maar ja Bea wil die cadeau/ kledingkoffer natuurlijk goed gevuld mee retour nemen. Groetjes

Jaap en Gerda 2018-02-16 15:14:38

Toch heel blij dat Bea op 5 februari geboren is. Een hele week mooi weer; hoe bestaat het als je dit leest. Vanmorgen jullie even vervangen in 't Verschil, was gezellig. Veel mooi weer toegewenst mensen.

Frans en Dickie 2018-02-16 23:35:09

Een dag bijkomen van al die zon kan geen kwaad en winkelen daar is elke vrouw wel voor te vinden. Na regen komt zeker in Bali weer zonneschijn.