Wennen

Indonesië, Bali

Als een blok geslapen op keiharde bedden. Nog een beetje verdwaasd lopen wij hier rond, het is natuurlijk normaal dat je je draai eerst moet vinden.
Vroeg uit de veren want wij moeten vòòr 10.00u ontbeten hebben en willen zo snel mogelijk een paar fietsen huren.
Eerst naar de bank lopen om een paar miljoen roepie uit de muur te trekken, dan naar de ons bekende scharrelaar "het watermannetje". Keuze gemaakt uit de beschikbare stukken roest met wielen, hier fietsen genoemd, bier en water besteld. Hij brengt de drank naar onze kamer, fijne service want in deze drukkende hitte gaan sjouwen met een doos met 12 liter water en 24 blikken bier, besteden wij graag uit.

Op het strand is het niet druk. Wij prepareren een paar bedjes en gaan eerst maar eens een bakkie doen bij Luthu's. Hier is niets veranderd in vergelijking met vorige keren dat wij hier waren.
De eerste masseuse en kledingverkoopster melden zich bij onze bedjes. Niet aan te ontkomen, zeker omdat het nu rustig is met toeristen. Beetje over en weer wat brabbelen in gebrekkig Engels en een enkel woord in het Indonesisch, wij komen er wel uit.
Overigens is ons geleerd dat wanneer je snel van de verkopers die je vragen om in hun shop te komen, af wil, moet roepen "Maybe later, kapan kapan". Dit betekent zoiets als "Misschien later, als God het wil". Nou, dat werkt wel bij de gelovige Balinees.

Op de achtergrond vinden voorbereidingen plaats voor de ontvangst van de OBI-groep die vanmiddag aankomt. Personeel heeft zich opgedoft en het gamalan orkest speelt een sfeervol deuntje. Nou ja, deuntje, nafluiten is onmogelijk.
De vermoeide mensen ondergaan de welkomstceremonie gedwee.
Toch leuk dat het hotel zoveel moeite doet.

Wij eten gezellig wat op het strand met de ook weer aangekomen Els en Herman.
De avond valt over Sanur en wij houden het voor vandaag voor gezien.

Zo te lezen zitten jullie alweer lekker in het ritme! Fijne vakantie op het prachtige Bali!

Corrie 2018-01-17 15:13:12

Jullie worden beter ontvangen dan ik : Niks geen spandoek in Ghana .het verschil alleen is dat ik helemaal niet met drinken hoef te sjouwen wordt daar voor me gedaan door iets donkere meisje als bij jullie op de foto! We hopen dat je het heel erg fijn daar hebt en zo te zien lukt dat aardig! Zaterdag gaan we naar de wintersport en dan zijn jullie niet jaloers!Leo lat je niet verleiden...... (om iets te kopen...) Groeten en fijne vakantie

Ellen en Jan 2018-01-17 15:42:49

Hallo overwinteraars, bofkonten ! Hier is het nog steeds brrrr. Wij hebben inmiddels ook ons koffertje al gepakt. Vrijdag ook naar zonniger oorden. Heerlijk. Heel veel plezier en Leo ... ik ben benieuwd naar je eerste zen tangle. Groetjes

Wil en els 2018-01-17 17:17:42

Eindelijk lekker uitźaķken op eeñ lekker strandbedje in de balinesche zon. Beter hadden jullie het niet kunnen verzinnen met dat klote weer hier (sorry). Maar hoe is jullie nieuwe onderkommen eigenlijk? Er is naar ik begrijp ieder geval een grote ijskast, waar de drankvoorraad inpast. In iedergeval veel plezier gewenst (zonder muggen bulten). Groetjes

Jaap en Gerda 2018-01-17 18:19:56

14 Maart 2017 tot 15 januari 2018 lijkt zo lang geleden, maar in ons gevoel is het maar zo kort, zal wel met de leeftijd te maken hebben! Fijn dat jullie reis zo voorspoedig is verlopen, hoewel ik me kan voorstellen dat je als je aankomt je total-loss voelt, maar nu breekt het echte en onvervalste luieren aan. Prachtig dat het hotel personeel de OBI oudjes zo verwelkomt. We zien jullie avonturen weer met spanning tegemoet. Bersenang-senang, Nel en Arij