Warm

Indonesië, Denpasar

Wij komen hier oa voor de warmte, en die krijgen wij dan ook. Wisten wij natuurlijk al.
Gelukkig staat er een verkoelend windje en vallen er af en toe enkele druppels, want die hitte kunnen wij nog niet helemaal goed verdragen.
Vandaag zijn de terrassen al wat beter gevuld, de overwinteraars druppelen binnen.
Bekende en nieuwe gezichten, toch weer leuk.
De strandbedjes met badlakens staan klaar, dus de dag kan beginnen.
De eerste verkopers/belagers schudden wij van ons af, een fruitverkoopster, masseuse, pedicure en kledingverkoopsters. Gelukkig weten zij na een paar dagen wel dat er aan ons niet veel valt te verdienen. Nieuwe "bleekgezichten" dienen zich dan aan als volgend potentiële geldschieters. Pas wanneer je een enigszins gebruind hoofd hebt, wordt je meestal genegeerd, een acceptabele vorm van discriminatie.

Voor het eten moeten wij nog enkele zaken afhandelen bij het zilverwinkeltje van Leo.
Deze winkel is na een inbraak totaal gerenoveerd. Armbandje korter maken, armbandje schoonmaken, armbandjes kopen. Alles passeert weer de revu, ieder jaar hetzelfde verhaal.
Gelukkig is er een BNI-bank om de hoek.

Gegeten en gedronken bij Warung Beringin Panti's voor twee: € 9
Ter vergelijking: een halve liter bier op de luchthaven van Singapore kostte € 19 per stuk.

jullie passen je al aardig aan.strandbedje lekker eten heerlijk. de warmte moet wennen wij aan de kou moet straks de auto krabben. het voel toch wel als thuiskomen voor jullie. veelplezier nog

ria 2019-01-18 08:24:56

Ja het is natuurlijk wel even een weekje wennen, dat is hier nu ook het geval natuurlijk met de aankomende vorst. Jullie zullen je moeten invetten, terwijl wij hier de schaatsen uit het vet moeten halen en alles moeten sprayen met antivries, maarja verschil moet er wezen. En dïe prijzen zijn natuurlijk ook niet normaal, daar heb je hier twee patatten oorlog voor. Toch leuk dat ze de naam van de zilverwinkel hebben aangepast naar hun beste vaste klant. Nog veel plezier.

Jaap en Gerda 2019-01-18 17:29:17

Wij moeten hier ook wennen hoor. Vanmorgen waren al de deuren van mijn auto vastgevroren, leuk hoor, als alle schrap- en ontdooiattributen in je auto liggen. Maar gelukkig kwam er een mager zonnetje. Morgen naar Friesland, dus dat wordt weer schrappen. Iets van jullie hitte kan ik dus wel gebruiken. Maar goed, jullie start is goed, in ieder geval geen plensbuien. Geniet er maar lekker van! Liefs,Truus.