Feestdag

Indonesië, Bali

Vandaag een nationale feestdag. Dit geldt voor héél Indonesië, en dus ook voor Bali.
Het is Chinees nieuwjaar en iedereen heeft vrij.
Men treft het, want de weergoden zitten zonder water, en wij kijken aan tegen een strak blauwe hemel.
Na het winkelen van gisteren mogen wij vandaag in ruste. Er gebeurt vandaag niets wat wij op eerdere dagen niet hebben meegemaakt. Alle bekende rituelen die betrekking hebben op ontspanning, passeren de revue.
Els en Herman gaan vandaag onderhandelen met het hotel management over een verblijf in 2019, buiten OBI om. Steeds meer mensen van de OBI-groep neigen naar het zelfstandig reizen naar Sanur, hetzelfde als wij eerder al deden. OBI is nu eenmaal duur en wanneer je geen gebruik maakt van hun service ter plekke, is het zondegeld.
Na enige tijd komen zij, tevreden kijkend het strand opwandelen, de deal is gemaakt. Voor ons is dat ook leuk want met hen, maakt het ons verblijf hier nóg aangenamer.

Het is zulk mooi weer, dat wij eindelijk weer eens in de openlucht, aan het strand kunnen eten. Dat heeft altijd wel iets aparts. Ook nu weer vuurwerk op het strand. Dit zal niet met het Chinese nieuwjaar te maken hebben, want het knalt hier iedere avond.
Een groepje afgevaardigden van de Hare Krishna beweging verzorgt elders op het strand een deel van de muzikale omlijsting van een gezellige avond.

De tijdens het eten genuttigde ijskoffie valt niet bij iedereen goed. Zowel Els als Bea ondervinden wat nadelige effecten, maar dat gaat ook wel weer over.

Het is vanavond wat rumoerig om en in het zwembad. Een pas aangekomen groepje, jonge Australiërs heeft er bezit van genomen, terwijl er na 19.00u niet meer gezwommen mag worden. Ik hoop dat dit niet uit de hand gaat lopen, vanmiddag stonden er al bierflessen aan de rand van het bad.
Hotelpersoneel treedt vooralsnog niet op, maar dat zijn wij hier wel gewend. Men tolereert veel. Even laten uitrazen, denk ik. Het is wel fijn dat er éindelijk weer iets is om je aan te ergeren 😎

Als gezegd, na regen komt zonneschijn. Heerlijk he om die jonge Australiërs in de gaten te houden, je moet toch af en toe iets te wensen hebben.