Dag 8 - ma - verblijf in Jackson

Verenigde Staten, Jackson Wy

Geen rampen vandaag maar het feit dat het de 13e is, gaat niet ongemerkt voorbij.
  • Normaal zijn wij wel rond de klok van 07.00u wakker maar nu was het al na negenen voordat de oogleden tot ontsluiting kwamen.
  • Het met pijn en moeite geselecteerde ontbijtrestaurant blijkt gesloten.
  • Het water van het Jenny Lake was niet gladjes.
  • Haast een parkeerdeuk.
  • Haar in groente.
Ons programma voor vandaag passen wij aan gezien het late opstaan.
Eerst wat eten en dan boodschappen doen bij Albertsons, ook weer zo'n giga-grutter waar je zo verschrikkelijk veel keus hebt, vooral in grote verpakkingen, een soort Makro voor de gewone man.
Maar gelukkig zijn er voor de normale gebruiker ook genoeg kleine verpakkingen van de alledaagse benodigdheden verkrijgbaar.

Voordat wij verder trekken wat extra benzine in de tank laten vloeien, want een goede les hier is dat je, gezien de afstanden, moet zorgen voor een volle tank bij vertrek.
Wij hebben ergens gelezen dat het Jenny Lake zulke mooie plaatjes kan opleveren, hoe kan het ook anders met zo'n mooie naam.
Voorwaarde is wel dat de zon schijnt en er geen wind staat. In die omstandigheden spiegelt het Teton gebergte zo mooi in Jenny.
Helaas, er staat veel teveel wind maar het schouwspel toch maar vastgelegd.

Opvallend is het aantal Japanners dat hier rondloopt en dat terwijl zij zelf zo'n mooie berg hebben.
Wij troffen een Japanner die hevige pogingen ondernam om zijn huurauto tegen de onze te parkeren, ondanks voor ons onverstaanbare aanwijzigingen van zijn vrouw. Het scheelde welgemeten 1 cm of wij hadden schadeformulieren moeten invullen. Je moet er toch niet aan denken dat je met zo'n man in discussie moet terwijl "sushi" het enige Japans is dat je kent.
Wij rijden weer terug naar Jackson en vormen met andere dagjesmensen een lange lint auto's.
Het is hier wel erg druk en waar je ook wil parkeren, het is altijd zoeken geblazen.
Met uitzicht op het Jackson Town Square drinken wij nog enkele Budweisers (biertjes), ander bier is hier nogal prijzig.
Aan een lekker wijntje hoef je helemaal niet te denken; de eenvoudigste Chardonnay bijvoorbeeld kost $8 per glas, en een fles $34 ; lusten jullie nog wat?
Rond het Town Square is een aantal leuke winkels, allemaal prijzig maar wel erg sfeervol.
Voor ons is het "kijken, kijken en niet kopen", maar een trendy, bontig setje dameskleding (zie foto) voor Bea trekt mij haast over de streep; jammer, te duur.
Naar het hotel terug om ons voor te bereiden op het avondeten.
Dat stelde niet zoveel voor, een kipschnitzel welke verdacht veel leek op een varkensschnitzel, eigenlijk weten wij het wel zeker maar de bediening houdt zich van de domme.
Awel, het smaakte best, en er werd zowaar groente bij geserveerd met als verrassend supplement een zwarte haar van zo'n 30 cm..
Een ding weet ik zeker, deze was niet van mij afkomstig want mijn borstharen zijn niet zo lang en bovendien grijs.

Hallo Leo en Bea, Het zit met het eten niet helemaal mee geloof ik. Hoop dat jullie vandaag toch wel een lekker verjaardagsdineetje kunnen scoren. Leo, van harte gefeliciteerd en maak er een mooie dag van, Groetjes

Wim en Yvonne 2015-07-14 07:54:31

Hoi L&B, Met plezier lees ik elke dag jullie reisverslag. Vandaag een speciale dag: Leo's verjaardag! Ik wil jullie hiermede van harte feliciteren.

Annie 2015-07-14 08:52:59

hoi bea en leo misschien heeft Bea stiekem het bontsetje gekocht als verrassing vanavond voor je verjaardag,dat word spannend,we hoeven er geen verslag van! van harte gefeliciteerd Leo met je verjaardag groetjes ria

ria nootenboom 2015-07-14 08:55:51

Jullie liggen nog lekker te slapen maar het is al de 14e dus...HAPPY BIRTHDAY!!! Jullie kunnen vast wel ergens een mierzoet taartje vinden voor bij de koffie. Aan calorieƫn nooit gebrek in Amerika :-) Yellowstone ligt op jullie te wachten, de camera gaat overuren maken! Goed speuren naar de beren, ze zijn er echt! XXX voor je 63e en nog vele jaren!

Corrie 2015-07-14 08:59:38

goedemorgen! Leo, gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele goede jaren gewenst met veel mooie reizen. We zullen op jullie proosten met een naar amerikaanse begrippen duur wijntje! Geniet van alles!

Jan en atie 2015-07-14 09:03:47

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag gewenst in Yellowstone met veel elanden, beren en bisons. Goeie reis verder, tot het volgende verslag

Riek en Dick 2015-07-14 09:49:12

Van harte gefeliciteerd Leo ! Later nemen we er wel een paar op het terras boven. We lezen elke dag trouw je verslag en wat betreft die zwarte haar: Als je een eland aait moet je echt daarna je handen wassen voor je gaat eten!! die dingen zijn nogal vet en plakkerig of heb je toch dat setje gekocht? groeten en fijne reis verder!

Ellen en Jan 2015-07-14 10:23:35

Van harte gefeliciteerd.Je kan wel gelijk flossen.Amuseer jullie!!!

Kees en Anneke 2015-07-14 12:28:43

Leo van harte. Dat je zo'n mooi verjaardagscadeau voor de (dollar) centen aan je voorbij laat gaan.

Rene Elly 2015-07-14 12:47:31

bij de vele, reeds ontvangen, felicitaties willen wij ook de onze toevoegen. Bij deze dus van harte en geniet nog maar veel van alles wat jullie beleven. Wel een beetje kinderachtig Leo dat je haar dat bontje niet gunt terwijl je dus blijkbaar ook niet wilde afwachten wat je daarvoor als beloning te wachten stond. Is de wijn je te duur dan zal ik hier iets voor je bewaren. Groetjes Riet en Evert

evert en riet 2015-07-14 13:54:43

Leo, van harte met je verjaardag en nog veel fijne jaren samen met Bea en al je dierbaren. We genieten van jullie reisverhalen en de foto's. We proosten straks op jullie, neem toch maar een extra Budweiser, dat mag vandaag. Voor nu groetjes en tot horens

Len en Peter Jansen 2015-07-14 17:11:23

Leo hartelijk gefeliciteerd en Bea natuurlijk ook. Leuke foto's en nog een hele fijne vakantie, en tot horens. Gr

Dieneke en johan 2015-07-14 18:01:29

Gefeliciteerd met je verjaardag en geniet van de reis!

Willeke 2015-07-14 20:12:28

Leo van harte gefeliciteerd en nog vele jaren in goede gezondheid voorjullie beide. Gelukkig was het maandag en geen vrijdag de 13e anders was het zeker even Apeldoorn bellen geworden! Was die haar echt zwart? Of toch een beetje bontig? Zo kan het wel weer denk ik. Fijne dag en vier je verjaardag op gepaste wijze, door jullie zelf te bepalen. Wij zullen er tenminste een op jullie nemen.

Arij en Nel 2015-07-14 23:19:02

Leo, je had ook een XXsmall setje kunnen kopen, was misschien goedkoper geweest, geintje! Veel plezier verder!