Dag 19 en 20-za/zo

Indonesië, Sanur

Het op de huid bakken van menselijk vlees vindt dezer dagen plaats op het strand van Sanur. Het is goed strandweer en veel mensen trekken weer naar zee.
In het weekeinde is het hier altijd druk met veel lokale bewoners die hun spaarzame vrije tijd ook graag met hun gezinnetje aan het strand doorbrengen.
Wij zijn niet zo van die strand-aanbidders maar wanneer je hier zo lang verblijft, is een regelmatig bezoek aan de strandbedjes al snel een vanzelfsprekendheid.
Je kunt op je prive-terrasje blijven zitten maar dan hoor en zie je niets en het is daar bovendien windstil en dus warm, erg warm. Aan het strand staat meestal een verkoelend windje en je kunt er heerlijk mensen kijken.
In het weekend is een scheiding van mensen zichtbaar. Toeristen zitten, hangen en liggen op strandbedden, lokalen zitten allemaal in het zand.
Het is best vermakelijk om hun strandbeleving te volgen. Kinderen amuseren zich met "niets", ouderen gaan in zwemkleding of in hun dagelijkse kloffie kopje onder.
De onvermijdelijke massage-dames blijven proberen jou zover te krijgen om jouw stramme spieren ter beschikking te stellen aan hun deskundige of ondeskundige kneedhandjes.Of je hier happy vandaan komt, valt niet te garanderen.
De zwerfhonden zijn natuurlijk ook weer in grote getale aanwezig. Het lijkt een hechte samenleving, er wordt wel eens gegromd maar gevochten wordt er niet. Er lijkt veel hulpvaardigheid onder de beesten want zodra er een dameshond zand in de ogen heeft gekregen, probeert een mannetje haar zo snel mogelijk naar huis te duwen, er is sprake van een hechte gemeenschap.
De stranddagen eindigen bij velen in ons zwembad, inmiddels omgedoopt tot babbelbad. De dag wordt nog even doorgenomen en de rust daalt neer over het hotelcomplex.
De avond valt over Sanur Beach. Plotseling schalt er over het strand "ARE YOU READY TO PARTYYYYY ?". De rollators schudden op hun schokbrekers, de overwinteraars schieten overeind in bed. Verontrust leggen zij hun hoofd weer op het kussen, tijden veranderen, vroeger was het hier toch een stuk rustiger.

Op zo'n manier kan het natuurlijk ook. Mensen kijken onder het genot van een biertje of iets dergelijks, lijkt me ook een prettige bezigheid. Nou maar hopen dat bea geen zand in der ogen krijgt.

Jaap en Gerda 2016-02-07 14:30:47

Leo je had je dag. Hilarisch, we hebben flink zitten lachen. Bedankt.

Rene en Elly Schot 2016-02-07 18:35:39

Lijkt benidorm wel. Wist je dat ze hier ook tendem scootmobiles hebben? Kan je elkaar niet kwijtraken, hi hi echt grappig om te zien.

Wil en els 2016-02-07 19:23:41

We zijn er sinds gisteren achter dat er weer mooie reisverhalen van jullie op internet staan dus zonet bijgelezen en de foto's bekeken. Ziet er goed uit zeg. Wij zijn afgelopen vrijdag weer gearriveerd in Nederland na drie zonnige weken op ons favoriete eiland. Bea, met je verjaardag heb ik een mailtje gestuurd. Ik ga ervan uit dat je dit ontvangen hebt. Zoniet, dan alsnog van harte. Geniet😎 van deze heerlijke tijd.

Jan en Atie 2016-02-08 12:49:18

Leo je komt steeds beter op dreef, heel goed! We kijken uit naar jullie avonturen. Neem het ervan.