Theemuts

Indonesië, Denpasar

Al vroeg dringen de eerste zonnestralen door op ons terras.
Het beloofd een hemelse stranddag te worden.

Eerst werken wij ons standaard ontbijtje naar binnen. Er zijn de laatste dagen wat meer Russisch sprekende mensen binnen komen waaien. Ik heb nog geen idee waar zij vandaan komen, maar hun taal lijkt in ieder geval op Russisch en hun volģeladen ontbijttafel wijst ook in die richting.
Twee dames die gisteren naast mij op het strand lagen, hebben voor vier personen voedsel naar hun tafel gesleept. Hun gedrag wijkt iets af van wat wij gewend zijn van mensen uit de voormalige Sovjet Unie, want toen ons ontbijt er in zat, hadden zij toch al driekwart van hun eten weggewerkt. Veel eten weggooien is er nu dus niet bij.

Een vroeg tukkie doen in het zonnetje overigens ook niet.
De bovengenoemde dames ploffen alweer naast mij op de strandbedjes. Een langdurig onderling gekakel breekt los en er worden ook videobeelden van een, zo te horen, feestje bekeken en becommentarieert.
Een van de dames heeft inmiddels een kleurrijke muts opgezet, wat mij eerst doet denken aan een theemuts. Iets verder terug in de tijd gedacht, lijkt het op een toiletrolhouder die je vroeger in auto's op de hoedenplank zag staan. Nostalgie dus.
Zij gaan zwemmen en de rust is terug.

Na de koffie is het ook voor mij tijd om mij in het zeewater te begeven. Ik zie de dames nog steeds staan kakelen in het water, dus ik maak maar even een omtrekkende beweging. Even later ben ik nog de enige die hier wat rondspartelt. Er zijn vandaag weinig zonaanbidders.

Er gebeurt vandaag bijzonder weinig in onze omgeving. Het dagelijkse leven rolt voorbij. Er drijven ook zware wolken onze omgeving binnen en er wordt daarboven flink op de pauken geslagen. Inpakken maar, voordat wij wegspoelen.
Dat wegspoelen gaat hier alsnog niet gebeuren, maar wel 3 km verderop waar het water centimeters hoog in de straten komt te staan.
Twee uur later zijn de donkere wolken verdwenen en gaan wij een zomerse avond tegemoet, vooraf gegaan door kookgeluiden en -luchten afkomstig van onze buren. Verwondering rest ons.

Het weer: blauwe lucht tot half drie, kort onweer daarna, droog, temp. 30 grC
Gegeten bij : Randy's

hoe krijg je het voor elkaar om zo'n theemuts in bikini te fotograferen. je dacht natuurlijk; precies in zijn (mijn) straatje. Prachtig toch

evert 2019-02-22 16:42:50

Postertje aan de wand thuis?

Frans en Dickie 2019-02-22 19:15:50

Wie lacht niet die de mens beziet?